Jak wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać więcej klientów w dropshippingu?

Jak zyskać więcej klientów w dropshipping i wyróżnić się na tle konkurencji?

Brak ruchu

Jak zyskać więcej klientów w dropshipping Szczególnie na początku sprzedaży online bardzo ważne jest sprowadzenie ruchu do własnego sklepu dropshipping lub na aukcję na np. Allegro. Najlepiej jeśli będzie to ruch z poza portalem aukcyjnym. Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na płatną reklamę, to jest kilka opcji:

Jak zyskać więcej klientów w dropshipping – social media.

Dobrze jeśli masz rozwinięte konta w mediach społecznościowych, na których zbudowałeś społeczność. Facebook, Instagram, TikTok, Youtube to miejsca gdzie możesz zamieścić link do swojej aukcji i sprzedaż ruszy.

Wideo.

Kolejnym sposobem ściągania darmowego ruchu na aukcję lub ofertę sklepu jest nagrywanie filmików lub pisanie recenzji o produkcie. Zamieść wideo na kanale na YouTube, fanpage na Facebooku i profil na Instagramie i wrzucaj recenzje produktów wraz z link do swojej aukcji, aby klient mógł łatwo przejść do zakupu.

Grupy tematyczne.

Dołącz do dużych i średnich grup „kupię / sprzedam” lub grup tematycznych na Facebook, związanych z produktem i tam zachęcaj ludzi do kupna Twoich produktów. Niezbędny jest monitoring i analiza ruchu – śledzić skąd jest najwięcej najwięcej wejść na aukcję.

Brak sprzedaży w dropshipping

Brak sprzedaży może być pierwszym sygnałem, że coś nie tak z Twoją ofertą np. jeśli jest ruch na aukcji, ale nikt jeszcze nie kupił.  Nieodpowiednio dobrane słowa kluczowe w krótkim opisie, słabej jakości i niczym nie wyróżniające się zdjęcia, to najczęściej pojawiąjące się przyczyny braku zainteresowania ofertą.

Poświęć czas lub zleć specjaliście dopracowanie istotnych elementów oferty. Cenną wskazówką jest to, aby myśleć jak klient np. użyj słów kluczowych takich jakich używa Twoja grupa docelowa.

Miniaturka.

Ciekawym sposobem na wyróżnienie się z wielu takich samych ofert na listingu jest niestandardowa miniaturka, taka która przyciąga uwagę i która nie da się przejść obojętnie. Większość zdjęć ma białe tło na którym przedstawiony jest produkt. Zrób miniaturkę inną niż wszystkie. Znajdź lub sam stwórz zdjęcie  produktu na innym tle lub w lustrzanym odbiciu. Dodaj do miniaturki element, którego nikt inny nie ma np. opakowanie.

Zdjęcie produktu.

Stwórz swoje własne zdjęcie np. produktu w użyciu, na innym kolorze tła. Social proof, czyli pokazanie w aukcji zdjęć, filmików, które przesłali zadowoleni klienci to skuteczny sposób na wzbudzenie zainteresowania produktem. Najlepsze zdjęcia to takie, na których widać jak dana osoba użytkuje dany produkt, wtedy przyszły klient może sobie wyobrazić jak będzie to dokładnie wyglądało. Może nawet uświadomić się, że czegoś jeszcze nie ma np. ogląda bidony, ale brakuje mu uchwytu na rower czy wózek.

Opis produktu.

W ciekawy i kreatywny sposób napisz jak najwięcej informacji o produkcie – wszystkie jego zalety, zastosowania, jaką wartość daje, sposób użycia itp. Opis powinien być długi, profesjonalny i przykuwający uwagę. Stosuj słowa kluczowe w opisie produktu, podpunktach opisu. Jeśli możesz użyj słów kluczowych (np. gratis, upominek, komplet, zestaw, w prezencie, pakiet). Zastosuj rozstrzelenie tekstu, emoji, wielkie litery, separatory, które pozwolą wyróżnić ofertę na liście produktów.

Cena.

W dropshippingu, gdy zarabiasz na wysokiej marży, musisz wyższą cenę czymś wyróżnić i uzasadnić np.:

Gratis do produktu, który sprzedajesz staraj się dodać jakiś gratis. Nie musi on być drogi, najważniejsze jest to, aby był przydatny osobie, która zakupi produkt.

Ocena sprzedawcy i opinie o produkcie

Szczególnie na początku kiedy rozpoczynasz sprzedaż online zadbaj o pozyskiwanie ocen i opinii klientów. Z punktu wiedzenia wizerunku na negatywne opinie należy odpowiadać jeszcze bardziej niż na te pozytywne. Zwiększa to na wiarygodność, że produkt, jesteś pewien/na produktu, który sprzedajesz.

Gwarancja jakości, kontakt i obsługa klienta. Możliwość kontaktu ze sprzedawcą w innych godzinach niż konkurencja lub w większej liczbie godzin, szybkie odpisywanie na wiadomości i odbieranie telefonów od klientów, kultura obsługi klienta. To bardzo ważne elementy, a jednocześnie wyróżniki, które mogą sprawić, że pozyskasz więcej klientów nie tylko na jednorazowy zakup, ale też na długotrwałą współpracę.

 Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w dopracowaniu Twojej oferty, zapraszam do kontaktu ze mną.

Podobne posty