Reklama Facebook z AI
Reklama Facebook, a raczej Meta Ads Menager jest nadal wiodącą platformą do pozyskiwania klientów do sklepu internetowego. Nauczanie mechanicznie i Adventage plus to na pewno przyszłość reklamy na Facebooku. Za jakiś czas pewnie będziemy tylko mówili Facebookowi jaki budżet ma do dyspozycji, w jakim kraju ma wyświetlać reklamy i może jeszcze informacje o wieku i płeć, a system będzie opierać się na tym czego już nauczył się z danych.
Wpływ AI na reklamy na Facebook’u
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe decydują na Facebooku m.in. o wyświetleniu reklamy (lub niewyświetleniu) w oparciu o zebrane dane – jeśli algorytm oparty na uczeniu maszynowym zasugeruje, że dana osoba nie zwróci uwagi na reklamę, system jej nie wyświetli. Z kolei jeśli uzna, że szansa na konwersję jest wysoka, wyświetli reklamę. AI wpływa również na takie obszary jak:
- proces tworzenia reklamy – występuje np. w retargetingu w Facebook Ads i dynamicznych reklamach na Facebooku. AI wspiera narzędzia do tworzenia reklam w sposób atrakcyjny przekaz np. narzędzia do tworzenia obrazów i wideo oferują szablony, narzędzia do edycji.
- proces optymalizacji reklamy, analizy zachowań użytkowników, personalizacji czy testów A/B.
- analiza wyników i raportowanie, takie jak kliknięcia, konwersje, koszty. pozwalają śledzić wydajność reklam oraz zrozumieć, jakie działania przynoszą najlepsze rezultaty. Na podstawie tych informacji możesz podejmować świadome decyzje dotyczące dalszych działań marketingowych.
Jak ustawić reklamę na Facebooku, aby nie przepalać budżetu?
Skuteczna reklama niezależnie od celu dociera ze swoim komunikatem do osób również kompletnie niezainteresowanych twoimi produktami czy usługami i wzbudza w nich zainteresowanie. Dlaczego przepalmy budżet reklamy? Mamy za małą grupą i reklama fb wyświetla się ciągle tym samym osobą. Mamy źle dobraną grupę. Algorytm Facebooka zmienił się w 2024r. – szerokie targetowanie, ponieważ AI szama się uczy i woli większe grupy). Źle ustawiona kampania Facebook, która nie pokrywa się z tym “co lubi” algorytm. Nieodpowiedni ustawiony budżet reklamowy.
Oto wskazówki dla tych co dopiero zaczynają tworzyć kampanie reklamowe na Facebooku oraz dla tych co już robią to już jakiś czas.
Reklama Facebook dla początkujących
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z reklamą Facebooku zalecam Ci więcej ustawień manualnych w targetowaniu, umiejscowieniu. Po wyborze celu reklamy wybierz ręczną konfigurację zamiast Advantage Plus.
Reklama Facebook – podstawowe opcje targetowania
Ads manager daje nam sporo możliwości dotyczących tworzenia grupy odbiorców Facebook ads. Możemy targetować reklamy wykorzystując: wiek (powyżej 25 lat, bo osoby młodsze nie są na Facebooku), płeć, lokalizacja reklam, języki, dane demograficzne, zainteresowania i zachowania.
Reklama Facebook – niestandardowe i podobne grupy odbiorców
Niestandardowe grupy odbiorców umożliwiają stworzenie grup osób, które już wcześniej wchodziły w interakcję z Twoją firmą. Możesz je utworzyć, wykorzystując jako źródło swoją stronę internetową, profil na Instagramie lub Facebooku, listę klientów. Używamy je do remarketingu, czyli ponownego zachęcenia do interakcji klienta, który już miał kontakt z marką.
Grupy podobnych odbiorców (ang. lookalike – “podobni do”) to opcja targetowania umożliwiająca dotarcie do osób, które posiadają wspólne zainteresowania z twoimi obecnymi klientami. Warto z nich korzystać, gdy chcemy dotrzeć do nowych klientów. Można utworzyć grup podobnych odbiorców o różnych poziomach podobieństwa do źródła (od 1 do 10%). Na początku stosuj mniejsze procenty (oznaczają większe dopasowanie do źródłowej grupy odbiorców), aby mieć większą kontrolę nad kierowaniem reklam, a później testuj również szersze targetowanie.
Reklama Facebook – brak wykluczeń w zestawach
Brak wykluczeń sprawia, że stale docierasz do tych samych użytkowników i nie poszerzasz bazy remarketingowej tym samym hamując sprzedaż w swojej firmie.
Wykluczenia usuwamy na grupy odbiorców, które miały już kontakt z naszą marką i kierujemy do nich osobny zestaw reklam – remarketingowy. Meta daje nam możliwość wyboru okresu w jakim nastąpił ostatni kontakt osoby z naszymi treściami – maksymalny czas to 180 lub 365 dni w zależności od źródła grupy odbiorców. Nie będziemy ciągle wyświetlać reklamy tym samym osobą, tym samym reklama tak szybko się nie opatrzy oraz koszt kampanii Facebook będzie mniejszy.
Jak reklamować się na Facebook wykorzystując Advantage+ ?
Advantage+ to opcja pozwalająca zautomatyzować cały proces tworzenia kampanii lub jeden z kroków podczas ręcznego ustawiania parametrów kampanii. Dostępne są automatyzacje w ramach odbiorców, budżetu, umiejscowień, kreacji reklam oraz miejsc docelowych. Jest to szybszy sposób na przetestowanie różnych grup odbiorców i umiejscowień niż ręczne testowanie zestawów reklam. Wadą jest jednak to, że nawet gdy reklamy uzyskają satysfakcjonujące nas wyniki, to algorytm dalej będzie testował inne kombinacje w poszukiwaniu coraz to lepszych wyników.
Targetowanie Advantage+
Grupa odbiorców Advantage tworzona jest przez manager reklam korzysta z takich danych jak dotychczasowe konwersje, dane piksela i interakcje z poprzednimi reklamami. Wskażemy jedynie język i lokalizację wyświetlania reklam, budżet oraz ewentualnie format (możliwy do edytowania tekst, nagłówki, CTA). To komu, w jakim miejscu i kiedy wyświetli się reklama, zależy od algorytmu, który zależnie od celu kampanii będzie kierował reklamy do osób, wśród których uzyskanie pożądanej akcji jest najbardziej prawdopodobne.
Umiejscowienia Advantage+
Umiejscowienia w płatnej reklamie to wszystkie miejsca, w których wyświetlają się reklamy. Na etapie tworzenia zestawu reklam możemy ręcznie wskazać te, które nas interesują. Opcja miejsca wyświetlania reklam Advantage+, która dzieli odbiorców według prawdopodobieństwa wykonania interakcji w konkretnych umiejscowieniach. Skuteczność tego rozwiązania jest tym wyższa, im dłuższy czas trwania kampanii — początkowo może nie przynosić ono oczekiwanych rezultatów, jednak po wyjściu z fazy nauki, wyniki powinny się poprawić.
Materiał reklamowy Advantage+
Aby skorzystać z tej opcji, musimy określić cel reklamy (ruch, kontakty, aktywność, sprzedaż, promocja aplikacji) i treść sponsorowana będzie z pojedynczą grafiką lub video. Poza tworzeniem wariantów atrakcyjnej reklamy, możemy z korzystać z wsparcia reklamy:
- Automatyczne skalowanie obrazu lub filmu do reklamy, zastosowanie szablonów w konkretnych umiejscowieniach czy wyświetlanie komentarzy z Facebooka pod reklamą.
- Automatyczne dostosowanie jasność i kontrast obrazu.
- Automatyczne dodawanie muzyki do przekazu reklamowego. Możemy ręcznie wskazać do pięciu utworów z biblioteki Facebooka lub pozwolić na automatyczny wybór na podstawie zawartości reklamy. Nie możemy dodać własnego utworu. Muzyka nie jest dostępna, gdy treścią reklamy jest nasze własne wideo.
Kampania zakupowa Advantage+
Kampanie zakupową Advantage+ używamy kiedy feed produktowy jest wyjątkowo obszerny, a chcemy utworzyć reklamy dla każdego produktu. Aby to zrobić, musimy przede wszystkim skonfigurować katalog produktów na Facebook. Adavantage+ narzędzie Facebook Ads pozwoli tylko na utworzenie jedynie szablonu reklam, na podstawie którego atrybuty produktów są skopiowane do reklamy. Użytkownicy zobaczą tylko reklamy tych produktów, które mają największe szanse ich zainteresować.
Podsumowanie
Dzięki właściwemu zrozumieniu swojej publiczności, odpowiedniemu wyborowi formatów reklam, precyzyjnemu targetowaniu, testowaniu i optymalizacji oraz analizie danych, możesz wykorzystać pełen potencjał systemu reklamowego Meta Ads Managera i osiągnąć znaczący zwrot z inwestycji. Pamiętaj o ciągłym doskonaleniu swoich strategii i dostosowywaniu ich do zmieniających się potrzeb i oczekiwań odbiorców.