Jak zwiększyć sprzedaż w e-commerce?
Niezależnie od tego, czy Twoja sprzedaż w e-commerce dobrze prosperuje, czy dopiero zaczynasz sprzedawać, zawsze jest miejsce na poprawę, jeśli chodzi o przychody ze sprzedaży. Nawet jeśli masz solidną strategię marketingową, ważne jest, aby pamiętać, że popyt konsumentów stale ewoluuje, a platformy i narzędzia marketingowe stale się zmieniają, więc Twoja strategia powinna być również zwinna i elastyczna.
Ostatecznie oznacza to stworzenie zachwycającego i płynnego doświadczenia zakupowego dla klientów. Takiego, które angażuje ich natychmiast i zachęca do zakupów, dodawania kolejnych produktów do koszyka, kupowania, pozostawiania świetnej recenzji, a następnie powracania raz po raz.
Oczywiście wiemy, że wiele musi się wydarzyć za kulisami, aby to się stało, od merchandisingu i optymalizacji stron internetowych po marketing e-mailowy, partnerstwa w mediach społecznościowych i wiele więcej.
Oto, co musisz wiedzieć, aby zwiększać sprzedaż rok po roku.
Jeśli chodzi o Twój sklep e-commerce, przejrzystość i łatwość użytkowania są bardzo ważne. Kupujący muszą być w stanie znaleźć Cię za pomocą prostego zapytania wyszukiwania, a Twoja witryna powinna być łatwa w nawigacji i szybka!. Strony produktów powinny zawierać wszystkie informacje, których konsumenci potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie, a Ty powinieneś mieć strategię treści, aby opowiedzieć swoją historię i zapewnić dobre wyobrażenie o tożsamości i celu Twojej marki.
Buduj zaufanie
Według badania Bright Local z 2024 r . 75% konsumentów twierdzi, że zawsze czyta recenzje online. Recenzje te pomagają kupującym podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące zakupów, zmniejszając ryzyko frustrującego i kosztownego zwrotu. Dlatego dla Twojej marki i Twoich klientów kluczowe jest udostępnianie recenzji kupującym do przeczytania (i umożliwienie im pozostawienia opinii). Potrzebujesz pomocy w zachęceniu ich do pozostawienia recenzji? Oto kilka sprawdzonych strategii .
W zależności od tego, co sprzedajesz, przydatny może być system ocen lub wskaźnik dopasowania (taki jak wzrost i waga), dzięki czemu kupujący będą wiedzieć, jak dany przedmiot będzie pasował do ich konkretnej sylwetki lub preferencji. Opcja przesyłania zdjęć i filmów może być również przydatna, aby kupujący mogli zobaczyć na przykład ubrania noszone na ciele podobnym do ich własnego.
Wykorzystuj wpisy na blogu w sprzedaż w e-commerce
Blog może być potężnym narzędziem dla Twojej sprzedaży w e-commerce, jeśli masz przemyślaną strategię konwersji. Treści w długiej formie dają Ci możliwość podzielenia się historią Twojej marki, przekazania zasad marki i zapewnienia czytelnikom wglądu w Twoje produkty. Ale upewnij się, że dołączasz zachętę dla czytelnika do zakupów. Na przykład, powiedzmy, że przeprowadzasz wywiad z projektantem, którego prace są nowe na Twojej stronie. W artykule ułatw kupującym klikanie na stronach produktów, aby kupić te produkty.

Zachęcaj do spontanicznych zakupów
Jeśli klient odwiedza Twoją witrynę, aby kupić jeden przedmiot, zawsze istnieje możliwość zachęcenia go do dodania kolejnego przedmiotu do koszyka. Załóżmy, że sprzedajesz parę szortów. Kiedy klient znajduje się na stronie tego produktu, Twoja witryna może zasugerować uzupełniające elementy stroju, takie jak top, sandały i inne akcesoria. Mogą się one pojawić na stronie produktu ze szortami lub nawet przy kasie po dodaniu przedmiotu do koszyka.
Stosuj praktyki SEO
Możesz zbudować najpiękniejszą witrynę z najlepszymi produktami, ale jeśli ludzie nie mogą Cię znaleźć online, tracisz wiele sprzedaży. Dlatego optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) jest ważna. Oto kilka dobrych praktyk, które pomogą Ci zacząć:
- Używaj zwięzłych i dokładnych tytułów i opisów produktów
- Dodaj właściwe nazwy plików dla obrazów, w tym tekst alternatywny
- Używaj odpowiednich słów kluczowych w swoich adresach URL
- Oznaczaj swoje produkty odpowiednimi kategoriami, aby pojawiały się w odpowiednich wynikach wyszukiwania
Ułatw zakupy mobilne
Nigdy nie chcesz, aby kupujący porzucił impuls do zakupu, dlatego ważne jest, aby uczynić to tak łatwym i wygodnym, jak to możliwe. Staraj się zmniejszyć wszelkie tarcia w trakcie zakupów mobilnych… każda wpadka, taka jak wolno ładująca się strona lub trudna w nawigacji witryna, może zniechęcić kogoś do zakupu.
Zacznij od upewnienia się, że proces zakupów jest tak intuicyjny, jak to tylko możliwe, od momentu wejścia na Twoją stronę do momentu kliknięcia „kup”. Powinni być w stanie znaleźć to, czego potrzebują, za pomocą wyszukiwarki, a przyciski powinny być duże i wyraźne — wskazując im następny krok. Jeśli chodzi o finalizację zakupu, zaoferuj opcję „finalizuj zakup jako gość”, aby nie musieli szukać nazw użytkowników i haseł, i pamiętaj, aby oferować wiele metod płatności, takich jak portfele mobilne i karty kredytowe.
Test A/B, aby sprawdzić, co działa, a co nie
Jeśli wciąż uczysz się, jak Twoja grupa docelowa robi zakupy, testowanie A/B jest przydatną opcją. Ta metoda przedstawia kupującym dwie różne wersje projektu witryny lub kopii. Po przeprowadzeniu testu przez pewien czas możesz przejrzeć dane, aby zobaczyć, która wersja działa lepiej. Ten rodzaj testowania ostatecznie pomoże Ci określić, jak najlepiej zaangażować swoją grupę docelową.
Obecnie media społecznościowe są niezbędnym narzędziem dla sprzedawców detalicznych i hurtowych. Pomyśl o tych platformach jako o marketingu szeptanym (z potencjałem dotarcia do milionów ust w mgnieniu oka). Oczywiście nie musisz zatrudniać całego zespołu mediów społecznościowych ani nawet publikować wiele razy dziennie, aby czerpać korzyści z mediów społecznościowych. Oto kilka wskazówek, jak najlepiej wykorzystać czas spędzony na tych platformach.
Współdziałaj ze swoją publicznością
Oprócz harmonogramu publikacji i skupienia się na zaangażowaniu (odpowiadaniu na wiadomości bezpośrednie i komentarze), pamiętaj, aby być na bieżąco z nowymi uruchomieniami platform. Oznacza to, że jeśli pojawią się nowe formaty publikacji, popularne klipy audio lub możliwości zakupów, z którymi można eksperymentować, powinieneś być pierwszym, który spróbuje. Na szczęście wiele platform mediów społecznościowych ma dokumentację, która pomoże Ci zacząć.
Współpracuj z influencerem
Influencerzy i mikroinfluencerzy z bardzo zaangażowaną publicznością mogą pomóc wnieść autorytet i autentyczność do Twojej marki, pokazując Twoje produkty w użyciu, tworząc treści recenzji i nie tylko. Aby ustalić, czy influencer jest dla Ciebie odpowiedni, zapytaj o niektóre z jego metryk, takie jak wskaźniki zaangażowania i wielkość publiczności. Pomyśl o typie person, które Twoja obecna publiczność będzie cenić, szanować i naśladować — i zacznij od tego.
Budowanie historii wokół marki to kluczowy krok, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Dzielenie się misją i wyrażanie wartości, umieszczanie historii marki na pierwszym planie to najlepszy sposób, aby pomóc klientom nawiązać kontakt z Twoją firmą i zbudować zaufanie. Oprócz tworzenia komunikatów marki i utrzymywania ich w spójności w całej witrynie i mediach społecznościowych, oto dwa sposoby wykorzystania marki i głosu, aby klienci wracali po więcej.
Twórz angażujące programy lojalnościowe
Badanie Statista wykazało, że 80% amerykańskich konsumentów twierdzi, że częściej kupuje od marki po dołączeniu do jej programu lojalnościowego. To ogromna szansa dla każdej marki, aby zachęcić kupujących do częstszych zakupów. Wystarczy trochę planowania sprzedaży w e-comnerce. Możesz zacząć od oferowania klientom określonej liczby punktów za każdego wydanego złotego, które następnie mogą wymienić na specjalne zniżki i prezenty. Jeśli program się rozszerzy, możesz nawet rozważyć dodanie lokalnych wydarzeń na żywo dla VIP-ów, którzy osiągnęli określony poziom.
Dbałość o obsługę klienta
Jeśli chodzi o handel detaliczny, nie ma chyba nic ważniejszego niż obsługa klienta — ponieważ błędy się zdarzają, niezależnie od tego, czy klient zamówił zły rozmiar, czy wystąpił błąd w wysyłce. Sposób, w jaki marka radzi sobie z tymi błędami, może być różnicą między utratą klienta a pozyskaniem go na długi czas. (Według Mailchimp, 89% klientów chętniej dokonuje dodatkowych zakupów po dobrym doświadczeniu z obsługą klienta). Na swojej stronie możesz zaoferować czat na żywo oraz wsparcie telefoniczne lub e-mailowe dla kupujących, którzy tego potrzebują. Jeśli masz mały zespół, pomocne może być również napisanie strony z często zadawanymi pytaniami, aby wyprzedzić pytania klientów.
Porzucone koszyki
Istnieje wiele powodów, dla których ludzie porzucają swoje koszyki, niektóre z nich są poza Twoją kontrolą — mogły zostać przerwane lub uznali, że cena przekracza ich budżet — a niektóre nie, na przykład Twoja witryna działa zbyt wolno lub nie akceptujesz popularnej metody płatności. Tak czy inaczej, porzucony koszyk oznacza utratę przychodów… ale nie martw się, istnieją sposoby na ponowne zaangażowanie klientów.
Oto kilka wskazówek, jak zachęcić klientów do powrotu do koszyka, aby mogli dokończyć zakupy:
- Wyślij e-mail z przypomnieniem i dodatkowym rabatem, jeśli klient będzie kontynuował realizację zamówienia
- Podaj dodatkowe szczegóły produktu, aby odpowiedzieć na wszelkie potencjalne pytania
- Podziel się opiniami z mediów społecznościowych lub recenzjami produktów w wiadomości e-mail, dołączając zdjęcie lub film
Razem te strategie mogą pomóc Ci zapewnić klientom płynne doświadczenie zakupowe — takie, które pomoże im znaleźć to, czego potrzebują, odkryć więcej i ostatecznie wracać raz po raz. To właśnie zbuduje lojalność i wygeneruje znaczące polecenia, zwiększając sprzedaż dziś i w dłuższej perspektywie.
Podobał Ci się artykuł?
Wystarczy wesprzeć mnie kupujący wirtualną kawę, dzięki której mogę utrzymać m.in. stronę z blogiem!