jakie elementy powinna zawierać strategia contentowa

Strategia contentowa elementy – 10 najważniejszych

Strategia contentowa elementy to główny temat, który będzie bliżej omówiony w artykule. Na rynku większość małych firm funkcjonuje bez jakiejkolwiek strategii marketingowej, zwłaszcza prowadzenia biznesu przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii – Internetu. To prowadzić może do utraty przewagi konkurencyjnej, a finalnie całkowitego wyeliminowania z rynku. Działania ad hoc w social mediach marki nawet jeśli są zaplanowane to często nie mają określonego celu.  Do głównych powodów wysokiego wskaźnika odrzuceń mogą należeć słaba jakość contentu, błędy w targowaniu grupy docelowej, niedopasowanie treści do urządzeń mobile, zachęcający i wiele obiecujący tytuł do rozczarowującego artykułu. Dodatkowym problemem jest to, że użytkownicy Internetu skanują treści i ignorują reklamy. Dlatego ważna jest dobrze zbudowana strategia contentowa, która powinna zawierać następujące elementy:

Strategia contentowa elementy

  1. Przeprowadzenie audytu treści, który obejmuje przede wszystkim posiadane kanały dystrybucji i materiały contentowe i analizę strony www.
  2. Opracowanie analizy konkurencji, głównie sprawdzenie jakie kanały posiada, jak się pozycjonuje, jaki tworzy content, jakie są jej UVP i USP.
  3. Stworzenie person oraz określenie grup docelowych.
  4. Zdefiniowanie celów (najlepiej metodą SMAT) i KPI. W jakim celu firma publikuje treści np.: budowania świadomości marki, pozyskiwania nowych klientów, budowania pozycji lidera/eksperta, sprzedaży produktów i usług, budowania świadomości produktu, zwiększenia ruchu na stronie firmowej, wzmocnienia pozycjonowania marki produktu w sieci, wzrostu zaangażowania użytkowników, budowania społeczności wokół marki, pozyskiwania leadów, edukacji, wzrostu lojalności wobec marki itp. Dopasowanie contentu do kolejnych etapów lejka sprzedażowego. Na przykład na etapie ToFu gdzie celem jest generowanie leadów można wykorzystać formaty takie jak np. checklisty, tutoriale, video, blog. Na etapie MoFu gdzie celem jest generowaie potencjalnych klientów, można zastosować np. case studies, broszury, webinaria, hashtagi, FQA, katalogi, ebooki. Na końcowym etapie BoFu celem jest sprzedaż, tutaj można zaproponować np. darmowe demo, testy, konsultacje, kupony etc. Ponadto KPI (kluczowe wskaźniki efektywności) pozwolą ocenić efektywność kampanii.
  5. Wybór kanałów dystrybucji (np. blog, social media,  wydawcy, sieci contentowe, web pushe, influencerzy, marki osobiste, działania employer branding, maile i newslettery itd.) i ich dywersyfikacja.
  6. Wybór formy contentu (np. artykuł, wpis blogowy, infografika, longform, content w social media, newsletter, infografika, video, podcast, aplikacja , ebook, poradnik, tutorial, raport, newsletter, email, notatka prasowa, test, ocena porównawcza, wersja demonstracyjna, case study, katalog, folder, webinarium, widget, konkurs, listy etc) i dopasowanie ich do kanałów dystrybucji oraz preferencji grupy docelowej. Content powinien być zgodny z wizerunkiem marki i jej celami komunikacji.
  7. Weryfikacja i ponowne zdefiniowane celów i KPI.
  8. Utworzenie kalendarza contentowego (na rok, kwartał, miesiąc i regularnie co tydzień do przodu), mediaplanu i określenie budżetu.
  9. Tworzenie contentu i dystrybucja treści według kalendarza contentowego.
  10. Stały monitoring i analiza wyników, odniesienie działań content marketingu do innych działań marketingu internetowego.
ręce na klawiaturze i napis strategia contentowa elementy

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *