REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO 

Drogi Kliencie!

Bardzo mi miło, że zdecydowałeś się zrobić zakupy w moim Sklepie.

Zapoznaj się proszę z poniższym Regulaminem i zasadami sprzedaży, które obowiązują Ciebie i mnie podczas robienia zakupów, czy korzystania z treści cyfrowych lub usług cyfrowych.

Pamiętaj także, że w razie pytań i wątpliwości, możesz skontaktować się ze mną poprzez dane wskazane w Regulaminie.

Poniższy regulamin obowiązuje dla zakupów od dnia 12.02.2025 r.

 Spis treści

§ 1 Definicje

§ 2 Postanowienia Ogólne

§ 3 Złożenie i realizacja zamówienia

§ 4 Płatności

§ 5 Odstąpienie od Umowy

§ 6 Skutki odstąpienia od Umowy

§ 7 Reklamacja Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

§ 8 Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich

§ 9 Promocje

§10 Opinie o produktach w serwisie i ich weryfikacja

§ 11 Przetwarzanie danych osobowych

§12 Prawa autorskie

§ 13 Postanowienia Końcowe

§ 1 Definicje

Na potrzeby Regulaminu przyjmuje się następujące znaczenie pojęć:

Regulamin – niniejszy dokument stanowiący wzorzec umowy w rozumieniu art. 384 § 1 kc.

Sklep – strona internetowa umożliwiający nabywanie towarów i usług, dostępny w sieci web pod adresem https://smasystentka.pl/.

Sprzedawca – Ewelina Stolarek-Skupień, prowadząca działalność gospodarczą EASS Marketing Ewelina Stolarek-Skupień, ul. Tylna 24a, 95-030 Rzgów, NIP 5761491965, REGON 521946484.

Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera ze Sprzedawcą umowę sprzedaży na odległość lub umowę o świadczenie usług albo umowę o dostarczanie treści lub usług cyfrowych.

Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych zawierająca ze Sprzedawcą umowę świadczenia usług drogą elektroniczną poprzez wejście na stronę internetową Sprzedawcy i korzystanie z jej funkcjonalności.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (tj. konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego).

Przedsiębiorca na prawach konsumenta (PNPK)– osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą, a także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, z wyłączeniem Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.

Złożenie zamówienia – wypełnienie formularza zamówienia i jego zatwierdzenie poprzez kliknięcie przez Klienta przycisku “Kupuję i płacę” lub innego równoważnego, które traktowane jako złożenie wiążącego oświadczenia woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży na odległość.

Zamówienie – czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie, określające jednoznacznie rodzaj, ilość Produktów oraz wszelkie inne informacje dotyczące kupowanego Produktu.

Umowa – umowa o dostarczanie treści lub usług cyfrowych albo umowa o świadczenie usług, w zależności od konkretnie zawartej między Sprzedawcą a Klientem umowy.

Umowa zawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Płatność– wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych.

System – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet). 

Treść cyfrowa – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej (np. ebooki). Materiały wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej dostępne w ramach Sklepu, w szczególności zapisane w formacie .PDF, .MP3, .MP.4, .EPUB, .MOBI, przeznaczone do sprzedaży, w szczególności: e-booki (materiały elektroniczne do pobrania), nagrane kursy, masterclassy lub spotkania online, dokumenty i materiały elektroniczne związane z uczestnictwem w danym kursie lub w grupie w serwisie społecznościowym, dostępne do pobrania lub udostępnione w Koncie Klienta, po otrzymaniu płatności przez Sprzedawcę.

Usługa cyfrowa – usługa, która pozwala na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej lub wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez konsumenta lub innych użytkowników tej usługi, a także inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.

Produkty – łącznie Treści cyfrowe oraz Usługi cyfrowe.

Koszyk – usługa dostępna w ramach funkcjonalności Sklepu, umożliwiająca zbiorcze ujęcie wybranych przez Klienta Produktów, w tym łączne przedstawienie ceny Produktów oraz kosztów ewentualnej dostawy.

Ceny uwidocznione w sklepie są cenami brutto.

Nielegalne treści – oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa, a także informacje niezgodne z Regulaminem Sklepu Sprzedawcy.

Ustawa o prawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta.

Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku, dalej jako Kodeks cywilny.

Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

DSA – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych).

§ 2 Postanowienia Ogólne

1. Regulamin sklepu określa zasady zawierania i realizacji Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu internetowego między Sprzedawcą a Klientem, w tym prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta, a także zasady postępowania reklamacyjnego oraz rozwiązywania sporów. Regulamin określa także zasady i warunki korzystania ze Sklepu oraz Strony internetowej i ich funkcjonalności, w szczególności narzędzia umożliwiające przeglądanie Strony internetowej, dokonywanie zakupów Produktów uwidocznionych na stronie Sklepu, zakładanie i prowadzenie Konta Klienta, dodawanie opinii i komentarzy.

2. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Strony internetowej Sprzedawcy:

zawieranie Umów – w zakresie Produktów dostępnych w Sklepie;

przesyłanie wiadomości drogą mailową, w których Sprzedawca potwierdza m.in. otrzymanie zamówienia, otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji, zrealizowanie zamówienia.

3.Korzystanie ze Sklepu/Strony internetowej możliwe jest pod warunkiem spełniania minimalnych wymagań technicznych:

  1. posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
  2. dostęp do Internetu;
  3. posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
  4. posiadanie adresu mailowego;
  5. dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, DOC, ZIP, XSL, MOV, AVI, MP3 (format plików jest wskazany w opisie danego Produktu).
  6. Nie jest możliwe złożenie zamówienia w sklepie anonimowo.
  7. Sklep oraz Strona internetowa skierowane są do osób powyżej 18 r.ż.
  8. Regulamin stanowi wzorzec umowy zawieranej na odległość – jego treść stanowi treść zawartej pomiędzy stronami umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną.
  9. Korzystając ze sklepu internetowego zabronione jest przedstawianie treści o charakterze bezprawnym, treści zawierających informacje nieprawdziwe, wprowadzające w błąd, wulgarne czy obraźliwe.
  10. Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców na prawach konsumenta, korzystających ze Sklepu, składających Zamówienie lub zawierających ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży, umowę na dostarczenie Treści cyfrowych lub świadczenie Usług online.
  11. Warunkiem korzystania ze Sklepu przez Klienta i dokonywania sprzedaży Produktów przez Sprzedawcę na rzecz Klienta jest zapoznanie się z treścią Regulaminu i jego akceptacja. Akceptując Regulamin Klient wyraża zgodę na jego wszystkie postanowienia i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
  12. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
  13. Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji w zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Strony internetowej Sprzedawcy za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w ust. 10 poniżej. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Użytkownikowi na papierze lub innym trwałym nośniku np. drogą mailową.
  14. Kontakt ze Sprzedawcą w każdej sprawie związanej ze Sklepem, zamówieniami, ofertami, Stroną internetową i oferowanymi przez nią funkcjonalnościami jest możliwy: telefonicznie: 507 578 544, mailowo: kontakt@smasystentka.pl, korespondencyjnie: ul. Tylna 24a, 95-030 Rzgów.
  15. Kontakt ze Sprzedawcą w każdej sprawie związanej ze stosowaniem rozporządzenia DSA (punkt kontaktowy dla organów państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Rady Usług Cyfrowych) jest możliwy poprzez adres e-mail: kontakt@smasystentka.pl w języku polskim i angielskim.

§ 3 Złożenie i realizacja zamówienia

  1. Złożenie zamówienia dokonuje się poprzez:
    1. przejście do formularza zamówienia, gdzie podane zostają dane Klienta, adres mailowy oraz następuje wybór metod płatności (podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest dobrowolne, ale brak ich podania uniemożliwi złożenie zamówienia);
    2. zapoznanie się z treścią Regulaminu sklepu oraz zaznaczenie checkboxa, jeśli Klient akceptuje jego treść – akceptacja jest dobrowolna, ale brak akceptacji uniemożliwi złożenie zamówienia;
    3. wyrażenie zgody na dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym przed upływem 14 dni od dnia zawarcia Umowy i oświadczenie o przyjęciu do wiadomości utraty prawa do odstąpienia od Umowy – wyrażenie zgody jest dobrowolne, ale brak zaznaczenia tej opcji uniemożliwi złożenie zamówienia;
    4. naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę”.
  2. W formularzu zamówienia Klient musi podać prawdziwe dane i ponosi on odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych lub niepoprawnych danych. Składając zamówienie Klient oświadcza, że podane przez niego w trakcie składania zamówienia dane są prawdziwe i sprawdził ich poprawność, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności. Sprzedawca zastrzega sobie jednak uprawnienie do weryfikacji poprawności i prawdziwości podanych danych poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny z Klientem.
  3. Klient podejmuje odpowiednie kroki techniczne w oparciu o wyświetlane komunikaty.
  4. Naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” stanowi wiążące oświadczenie woli zawarcia Umowy zgodnie z treścią niniejszego Regulaminu obowiązującego w dacie złożenia oświadczenia Klienta (złożenie Sprzedawcy oferty).
  5. Po naciśnięciu przycisku np. „Dodaj do koszyka” „Zamów” „Zapisz się” „Kupuję” etc., przejście do okna Koszyk, a następnie kliknięcie przycisku „Przejdź do kasy” „Zamawiam i płacę” Klient zostaje przeniesiony na stronę transakcyjną celem dokonania płatności za zamówienie.
  6. Umowa traktowana jest jako zawarta od chwili przyjęcia zamówienia, co następuje poprzez wysłanie na adres mailowy podany przez Klienta w formularzu zamówienia wiadomości z potwierdzeniem realizacji zamówienia. Wiadomość zostaje wysłana po prawidłowo dokonanej płatności, o której mowa w pkt 6 powyżej. Wiadomość poczytuje się za przyjęcie przez Sprzedawcę oferty złożonej przez Klienta zgodnie, z ust. 1-6 powyżej.
  7. Po przyjęciu zamówienia Klient otrzymuje na podany w formularzu zamówienia adres mailowy potwierdzenie złożonego zamówienia wraz z załączonym potwierdzeniem zawarcia Umowy.
  8. Sprzedawca może nie przyjąć zamówienia złożonego przez Klienta (anulowanie zamówienia) – wówczas nie dochodzi do zawarcia Umowy, a Klientowi w terminie 7 dni zwracane są wszystkie dokonane przez niego płatności.
  9. Sprzedawca doręcza fakturę drogą elektroniczną na podany adres e-mail na żądanie Klienta zgłoszone zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Korzystanie z treści cyfrowych oraz usług cyfrowych możliwe jest przy spełnieniu następujących wymogów technicznych:
  1. posiadanie urządzenia z systemem operacyjnym, umożliwiającego dostęp do Internetu;
  2. dostęp do Internetu;
  3. posiadanie przeglądarki internetowej w aktualnej wersji;
  4. posiadanie adresu mailowego;
  5. dowolny program od przeglądania plików w formacie PDF, DOC, ZIP, XSL, MOV, AVI, MP3 (format plików jest wskazany w opisie danego Produktu).
  6. 11Klient przed zawarciem umowy zobowiązany jest sprawdzić czy jego środowisko cyfrowe jest kompatybilne z wymogami, o których mowa w ust. 1 powyżej. W przypadku zaistnienia dodatkowych wymogów, niewymienionych w ust. 1 powyżej, Sprzedawca informuje o tym Klienta przed zawarciem Umowy, w szczególności poprzez odpowiednie informacje wskazane w opisie Produktu. Klient obowiązany jest współpracować ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową, o którym mowa w § 10 wynika z cech środowiska cyfrowego Klienta.
  1. Zrealizowanie zamówienia następuje przez przesłanie na adres mailowy Klienta, podany przy składaniu zamówienia, linku umożliwiającego odtworzenie lub pobranie treści cyfrowej albo uzyskanie dostępu do usługi cyfrowej. Klient może odtworzyć lub pobrać treści cyfrowe albo uzyskać dostęp do usługi cyfrowej także za pośrednictwem Konta klienta, do którego uzyskał dostęp.
  2. Realizacja zamówienia następuje niezwłocznie, nie później niż 48 godzin od zawarcia umowy o dostarczenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu. W przypadku braku otrzymania wiadomości, o której mowa powyżej, Klient zobowiązany jest skontaktować się ze Sprzedawcą.
  3. Sprzedawca może wprowadzić limit pobrań treści cyfrowej (np. pobranie ebooka za pomocą udostępnionego linku możliwe jest tylko 5 razy). W przypadku wprowadzenia limitu pobrań, Sprzedawca w opisie danego Produktu wskazuje Kupującemu, ile razy może pobrać treść cyfrową w ramach jednej Umowy.
  4. Sprzedawca może wprowadzić ograniczenia czasowe w dostępie do treści lub usługi cyfrowej (np. pobranie ebooka za pomocą udostępnionego linku możliwe jest tylko przez 30 dni). W przypadku wprowadzenia takiego ograniczenia, Sprzedawca w opisie danego Produktu wskazuje Kupującemu, przez jaki czas Kupujący ma możliwość pobrania, odtworzenia lub dostępu do treści lub usługi cyfrowej.
  5. Sprzedawca może wprowadzać zabezpieczenia treści i usług cyfrowych. Służą one zapobieganiu nielegalnemu rozpowszechnianiu treści i usług cyfrowej. Sposób zabezpieczenia (np. znak wodny) wskazany jest w opisie Produktu. Usuwanie zabezpieczeń jest niedozwolone.
  6. Sprzedawca dostarcza treści cyfrowe i usługi cyfrowe w najnowszej wersji dostępnej na dzień zawarcia Umowy, chyba że inaczej wskazano w opisie Produktu.
  7. Sprzedawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową z następujących przyczyn:
    1. uzasadniona potrzeba dokonania zmian redakcyjnych lub graficznych;
    2. uzasadniona potrzeba dokonania zmian merytorycznych;
    3. uzasadniona potrzeba dostosowania do zmiany modelu biznesowego.
  8. Odstąpienie od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz dokonanie reklamacji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej następuje zgodnie z zasadami wskazanymi poniżej.
  9. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Klient jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.

§ 4 Płatności

  1. Sklep oferuje możliwość dokonania płatności jedynie w formie przedpłat tj. przed realizacją zamówienia.
  2. Płatności można dokonać w sposób wybrany w momencie składania zamówienia spośród udostępnionych przez Sprzedawcę – m.in. płatności online Przelewy24 PayPro SA – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów prezentowanych na stronach internetowych Sklepu, wycofywania oraz wprowadzania nowych Produktów i Produktów Cyfrowych, przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych. Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
  4. Sprzedawca może organizować akcje promocyjne polegające m.in. na udostępnieniu kuponu rabatowego (kwotowego lub procentowego) na wybrane Produkty lub cały asortyment albo obniżeniu ceny Produktu (kwotowo lub procentowo), obowiązujące przez limitowany czas (określony z góry lub do odwołania). Akcja promocyjna może być skierowana do określonej grupy odbiorców lub do nieograniczonego kręgu odbiorców. Promocje nie łączą się ze sobą, chyba, że inaczej wskazano w komunikatach Sprzedawcy lub oddzielnych regulaminach. Sprzedawca może wprowadzić oddzielny regulamin promocji, regulujący zasady danej akcji promocyjnej.
  5. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  6. Jeżeli Produkt jest dostępny w Sklepie w okresie krótszym niż 30 dni, obok informacji o obniżonej cenie uwidacznia się również informację o najniższej cenie tego Produktu, która obowiązywała w okresie od dnia wprowadzenia do Sklepu do dnia wprowadzenia obniżki.

§ 5 Odstąpienie od Umowy

  1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł Umowę ze Sprzedawcą – może w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy odstąpić od niej bez podawania przyczyny. W przypadku odstąpienia od Umowy – umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Klient złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  2. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w ust. 1 powyżej, wystarczy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu.
  3. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta może odstąpić od Umowy w formie dowolnej. Odstąpienie od Umowy następuje w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Skorzystanie z prawa do odstąpienia od Umowy może nastąpić np. poprzez:
    1. wysłanie do Sprzedawcy informacji na adres mailowy kontakt@smasystentka.pl.
    2. wysłanie do Sprzedawcy wypełnionego formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu na adres mailowy kontakt@smasystentka.pl bądź na adres korespondencyjny ul. Tylna 24a, 95-030 Rzgów.
  4. Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, tj. m.in.:
    1. o świadczenie usług, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
    2. umowy o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Klient jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Klientowi potwierdzenie zawarcia umowy (zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta) oraz informację o udzielonej przez Klienta zgodzie na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca może uniemożliwić Klientowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności poprzez uniemożliwienie dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie Konta użytkownika w tym zakresie.
  7. Jeżeli Klient wykonuje prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od Umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w Umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
  8. W przypadku uznania, że Przedsiębiorcy na prawach konsumenta nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy, złożone oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie wywołuje skutków prawnych.

§ 6 Skutki odstąpienia od Umowy

  1. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
  2. Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy.
  3. Zwrotu płatności Sprzedawca dokonuje przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem.

§ 7 Reklamacja Konsumenta i Przedsiębiorcy na prawach konsumenta

  1. W przypadku Zamówienia dotyczącego Treści cyfrowych lub Usługi online w Sklepie, Klient może zgłosić reklamację, w szczególności w przypadku, gdy:
    • zakupiony Produkt okaże się uszkodzony lub nie jest możliwe jego uruchomienie,
    • w ciągu 24 godzin od otrzymania przez Sprzedawcę od podmiotu realizującego płatność informacji o dokonaniu pełnej płatności za Produkt zostanie udostępniona Klientowi możliwość jego uruchomienia.
  2. Reklamacje dotyczące działania Sklepu należy kierować na adres e-mail kontakt@smasystentka.pl.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę nastąpi w terminie do 14 dni.
  4. Odpowiedź na reklamację zostanie udzielona za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona

§ 8 Polubowne Rozwiązywanie Sporów Konsumenckich

  1. Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  2. Klient będący Konsumentem może m.in. skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, a także zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Szczegółowe informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów (reklamacji i dochodzenia roszczeń) można uzyskać m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów www.uokik.gov.pl.
  3. Postępowanie w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów ma charakter dobrowolny i wymaga zgody obu stron. Szczegóły reguluje ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
  4. Stosownie do art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Sprzedawca wskazuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (platforma ODR). Platforma ODR stanowi jeden punkt dostępu dla konsumentów i przedsiębiorców pragnących pozasądowego rozstrzygania sporów objętych wskazanym rozporządzeniem. Jest interaktywną stroną internetową, do której możliwy jest elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych instytucji Unii.

§ 9 Promocje

  1. Sklep może organizować obniżki cen, przedsprzedaż, rabaty, gratisy lub podejmować inne działania promocyjne. Za Promocje uważa się np.:
    • promocje produktowe – polegające na obniżce ceny lub niższą cenę w przedsprzedaży danego Produktu o określoną kwotę lub rabat procentowy, określony każdorazowo na stronie Produktu,
    • promocje wartościowe – polegające na obniżce ceny Koszyka zawierającego produkty objęte promocją o rabat kwotowy lub procentowy określony każdorazowo po dodaniu Produktów do Koszyka i spełnieniu szczegółowych warunków promocji umieszczonych na stronie Promocji, 
    • pakiety promocyjne – polegające na przyznaniu Klientowi rabatu kwotowego lub procentowego na dany pakiet (zestaw) kilku Produktów objętych Promocją. Promocja obejmuje Produkty wskazane w warunkach promocji.
  2. Promocja może być uzależniona od podania kodu rabatowego podczas składania Zamówienia.
  3. Po złożeniu Zamówienia zawierającego pakiet lub zestaw promocyjny nie ma możliwości jego podziału.
  4. W przypadku, gdy przedmiotem Zamówienia jest pakiet lub zestaw promocyjny, odstąpienie przez Klienta od Umowy, zgodnie z §16 niniejszego Regulaminu, może dotyczyć wyłącznie całego pakietu lub zestawu promocyjnego. Nie ma możliwości rezygnacji z pojedynczych Produktów wchodzących w skład pakietu lub zestawu promocyjnego.
  5. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile warunki danej Promocji nie stanowią inaczej.
  6. W przypadku dokonywania Promocji wiążącej się z ogłoszeniem obniżki cen Produktów, Sprzedawca zawsze wskazuje przy promocyjnej cenie najniższą cenę stosowaną przez Sprzedawcę w okresie, który nie może być krótszy niż 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny.
  7. Promocje, o których mowa powyżej, mogą̨ być prowadzone m.in.: na określony czas, do wyczerpania zapasu Produktów promocyjnych lub do odwołania. Jeżeli w warunkach Promocji zastrzeżono ograniczoną pulę produktów objętych Promocją, Promocja obowiązuje do czasu wyczerpania puli takich produktów.
  8. Warunki danej Promocji mogą być również opisane w Sklepie przy opisie konkretnych Produktów nią objętych.

§10 Opinie o produktach w serwisie i ich weryfikacja

  1. Sprzedawca umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu. 
  2. Opinie wystawiane są wyłącznie przez Klientów, którzy faktycznie nabywają Produkty lub Usługi Sprzedawcy.
  3. Opinie wystawiane i przesyłane są do Sprzedawcy poprzez:
    • Wiadomość mailową od Klienta, który dokonał recenzji zakupionego Produktu,
    • Zamieszczenie przez Klienta, który nabył Produkt lub Usługę od Sprzedawcy, komentarza na dedykowanej grupie Klientów Sprzedawcy lub w mediach społecznościowych Sprzedawcy,
    • Przesłanie wiadomości przez Klienta, który nabył Produkt lub Usługę od Sprzedawcy, za pośrednictwem Konta Użytkownika.
  4. Opinie mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (np. przy danym Produkcie).
  5. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w Sklepie oraz przez Klienta, który dokonał zakupu opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie.
  6. Dodawanie opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
  7. Sprzedawca zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów, którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania, aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
    • Opublikowanie opinii następuje po wcześniejszej weryfikacji przez Usługodawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba opiniująca zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki, na podstawie sprawdzenia imienia, nazwiska, adresu mailowego, nicku w mediach społecznościowych i faktu zakupienia Produktu  lub Usługi oraz jego rodzaju.
    • W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał zakupu opiniowanego Produktu. 
  8. Wszelkie uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane mailowo na adres: kontakt@smasystentka.pl
  9. Sprzedawca nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opnie zarówno pozytywne, jak i negatywne.

§ 11 Przetwarzanie danych osobowych

  1. W zakładce Polityka prywatności dostępna jest Polityka prywatności, która określa wszelkie informacje wymagane zgodnie z art. 13 i 14 RODO tj. m.in. zasady przetwarzania danych osobowych Klientów i Użytkowników Sklepu, a także zasady korzystania z plików cookies.

§12 Prawa autorskie

  1. Sklep oraz wszelkie Produkty sprzedawane za jego pośrednictwem zawierają treści chronione prawem autorskim, prawem własności przemysłowej oraz dobra niematerialne chronione prawem własności intelektualnej. Zakazane jest powielanie i rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób bez uprzedniego zezwolenia, jakiejkolwiek treści zawartej w Sklepie, Produktach w szczególności tekstu, grafiki, znaków towarowych, logotypów, ikon, zdjęć, programów i in.
  2. Teksty i zdjęcia dostępne w Sklepie oraz Produkty, które Klient może kupić za pośrednictwem Sklepu (e-booki, materiały edukacyjne, kursy online) stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują wyłącznie Sprzedawcy.
  3. Dalsze rozpowszechnianie bez zgody Sprzedawcy tekstów, zdjęć lub Produktów zakupionych przez Klienta, stanowi naruszenie praw autorskich przysługujących Sprzedawcy i może skutkować odpowiedzialnością cywilną lub karną.
  4. Zakup Produktu nie daje Klientowi żadnych autorskich praw majątkowych ani osobistych do Produktu. Klient może korzystać z niego wyłącznie dla własnych potrzeb.
  5. Klient jest zobowiązany do wykorzystywania treści Sklepu i zakupionych Produktów wyłącznie do dozwolonego użytku własnego.
  6. Modyfikowanie, kopiowanie, dystrybucja, przekazywanie, wyświetlanie, przesyłanie, przedrukowywanie, sublicencjonowanie, tworzenie zbiorczych prac z materiałów, o których mowa powyżej, a także odsyłanie i sprzedaż tych materiałów nie jest dopuszczalna.
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do umieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych dotyczących oferowanych usług, jak i towarów i usług osób trzecich, w formach stosowanych w sieci Internet.
  8. Na Produkty oferowane w Sklepie Internetowym co do zasady udzielana jest licencja niewyłączna na czas nieokreślony na korzystanie z Produktów, przy czym Sprzedawca może zastrzec termin usunięcia lub wygaśnięcia dostępu do Produktów lub Usług co zostanie wskazane w opisie danego Produktu.

§ 13 Postanowienia Końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 12.05.2025 r.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w Regulaminie z ważnych przyczyn, w szczególności zmian w prawie, zmian w modelu biznesowym Sprzedawcy lub zmian technicznych. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych lub ofert już złożonych.
  3. Aktualizacja danych kontaktowych Sprzedawcy nie stanowi zmiany Regulaminu. Sprzedawca podejmuje jednak uzasadnione kroki, aby w jak najszerszym zakresie powiadomić Klientów o aktualizacji, np. poprzez zawiadomienie Klienta wysłane co najmniej 7 dni wcześniej na jego adres mailowy oraz wyświetlenie odpowiedniego banneru informacyjnego na Stronie.
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odwoływania ofert, wprowadzania i odwoływania promocji, a także prawo do zmiany cen produktów oferowanych w Sklepie. Zmiany dokonywane są na przyszłość, tj. nie mają zastosowania do Umów już zawartych oraz do ofert już złożonych.
  5. Prawem właściwym dla rozstrzygania sporów związanych ze stosowaniem Regulaminu jest prawo polskie. Spory te będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo sąd powszechny, z zastrzeżeniem możliwości prowadzenia pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów.
  6. W przypadku Przedsiębiorców, spory między Sprzedawcą a Klientem będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o prawach konsumenta czy ustawy o ochronie danych osobowych i Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Wzór formularza reklamacyjnego

Wzór formularza odstąpienia od umowy