Czy blog na stronie firmowej ma jeszcze sens

Czy blog na stronie firmowej ma jeszcze sens?

5 zasad jak prowadzić blog

Blog na stronie internetowej nadal jest „bezpiecznym portem” w sutuacji awarii mediów społecznościowych. Często zdarza się, że biznes online ma wąską ofertę i chce dotrzeć do większej liczby odbiorców np. do tych którzy są na samy początku lejka zakupowego i dopiero szukają informacji o określonych produktach czy usługach. W tej sytuacji polecane są działania z zakresu on-site content marketingu np. prowadzeniu bloga w obrębie własnej domeny.  Tutaj warto pamiętać o 5 podstawowych zasadach:

  1. Dobry research tematów.

Dobrą zasadą jest systematycznie sporządzenie listy tematów wartych poruszenia na blogu. O czym pisać? O tym, czego w danym momencie ciekawi są odbiorcy? W tym pomogą takie narzędzia jak Google Keyword Planner, Google Trends, research na grupach na Facebooku i forach internetowych, czy baza słów kluczowych Senuto.

  1. Analiza konkurencji.

Warto wiedzieć o czym pisze konkurencja? Które tematy przez nią poruszane cieszą się największą popularnością wśród odbiorców? Analiza może pomóc w odnalezieniu takich grup tematycznych, których konkurencja nie porusza, a tym samym pozwoli stworzyć wartościowy tekst, który ma dużą szanse przebić się wyżej w wynikach wyszukiwania.

  1. Tworzenie treści.

Dobre treści cechuje unikalność, rzeczowość, przydatność, atrakcyjność wizualna i linkowanie do kolejnych powiązanych treści.  Oczywiście nie może zabraknąć dobrze dobranych słów kluczowych oraz tytułu i nagłówków artykułów. Warto rozważyć tworzenie treści pod tzw. frazy log tail, ponieważ mogą one mieć mniejszą konkurencję oraz mogą szczegółowo opisać tematykę dennej treści.

  1. Optymalizacja.

Nie należy przesadzić ani w jedną, ani w drugą stronę. Tekst ma się dobrze czytać, a odbiorca nie powinien odnieść wrażenia, że autor chce na siłę przykuć uwagę słowami kluczowymi. Optymalizacja treści z uwzględnieniem zasad SEO polega przede wszystkim na wprowadzeniu słów kluczowych w:

– tytule, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania,

– nagłówku H1 – głównym nagłówku treści,

– nagłówkach H2 – śródtytułach, które dzielą treści na główne części,

– nagłówkach H3, H4…- nagłówkach o mniejszym znaczeniu,

– tekście głównym.

  1. Linkowanie wewnętrzne

Im bardziej zaawansowana sieć wewnętrznego linkowania, tym większa szansa, że artykuły zostaną szybciej „zauważone” przez roboty Google i będą miały szansę konkurować  o wyższe pozycje w wyszukiwarce.

Na efekty działań on-site content marketingowych trzeba poczekać, nie należy jednak zrażać się na starcie, lecz konsekwentnie tworzyć i publikować treści zgodnie ze stworzonym harmonogramem i listą słów kluczowych. Sam ruch nie zwiększy sprzedaży czy wizyt. Trzeba jeszcze umiejętnie powiązać części składowe marki i strony internetowej, by użytkownik czytał treść, nabierał zaufania do marki, zechciał wejść z nią w interakcję i powrócił na jej stronę internetową w przyszłości.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *