5 zalet strategii content marketingowej

Top 5 – zalety strategii content marketing

Jaka jest potrzeba strategii treści?

Zalety strategii content marketing widać, jeśli strategia conentu jest poprawnie wdrożona. Amerykański prezydent powiedział „Przygotowując się do bitwy, zawsze orientowałem się, że plany są bezużyteczne, ale planowanie jest nieodzowne”. To realistyczne podejście ma dużą zaletę. Owszem, nie zawsze udaje się zrealizować założony plan, ale dzięki planowaniu, wiesz gdzie jesteś ze swoimi działaniami oraz nie stoisz w miejscu i nie działasz chaotycznie. Możesz odnieść się do strategii i realnie z niej korzystać.

Polski e-commerce jeszcze nie wykorzystuje w pełni możliwości działań content marketigowych. Marketing treści ma za zadanie napędzać sprzedaż, produkcją i dystrybucją treści. Do tego niezbędne jest ciągłe dostosowanie się do potrzeb klientów, śledzenie zmian na rynku i konsekwentne działanie.

Zalety strategii content marketing

Dobrze wdrożona strategia contentu przynosi korzyści:

1.      Pozyskanie ruchu organicznego

Konsekwentnie produkując wysokiej jakości materiały edukacyjne/rozrywkowe i optymalizując treść za pomocą słów kluczowych, zwiększa się prawdopodobieństwo, że sklep online zajmie wyższą pozycję w wyszukiwarce. To z kolei napędza ruch organiczny w postaci potencjalnych klientów.

2.      Zaufanie i wiarygodność

Kupujący w Internecie zawracają uwagę na atrakcyjną cenę produktu, niskie koszty dostawy oraz wcześniejsze doświadczenia. Ocena sprzedawcy i opinie o produkcie są źródłem budowania wiarygodności o nowo odwiedzonym sklepie. Dodatkowo wiarygodność budują informacje o właścicielu sklepu, popularne metody płatność, jasne zasady zwrotu i warunkach reklamacji. 

3.      Generowanie potrzeb i edukacja klientów

Wartościowe treści związane z produktem – poradniki, chceklisty, webinary, blog firmowy, artykuły eksperckie i inne materiały edukacyjne pozwalają na dotarcie do nowych klientów i pomagają im podjąć świadome decyzje. Mogą odpowiadać na często zadawane pytania, zmniejszać obawy i poszerzać wiedzę na temat korzyści i sposobu użycia produktu. Dobrze przygotowane treści generują potrzebę zakupu. Tworzenie treści nie tylko informuje klientów o wartości produktu, ale także buduje długotrwałe relacje oparte na zaufaniu i wartości.

4.      Wdrożenie marki i oferty na rynku

Content is king we wdrożeniu marki i oferty na rynku. Strategia content marketing określa sposoby dotarcia do grupy docelowej. Dokładna analiza grupy docelowej pomaga w stworzeniu dopasowanych do odbiorców produktów, usług. Strategia oparta na danych pozawala określić odpowiedni rodzaj treści, tematykę i słowa kluczowe, kanały dystrybucji, styl komunikacji.

5.      Zaangażowanie i lojalność

Nie pozwól o sobie zapomnieć i buduj jakościowy conetnt i pogłębioną relację z klientem. Oprócz informowania klienta o aktualnej ofercie, wysyłaniu newslettera z nowościami, promocjami i poradami, warto wzbogacić o ofertę twarde dane i spersonalizowane rekomendacji, ekskluzywne oferty dla lojalnych klientów. Warto odwołać się do emocji i aspiracji konsumentów. Pokolenie Z i Alfa oczekują od marek zajęcia stanowiska w sprawach, które są dla nich ważne.

Przygotowana i wdrożona strategia może przynieść wiele korzyści sklepowi online, ale nie wolno zapominać o konsekwentny publikowaniem jakościowych i wartościowych treści.

Potrzebujesz strategii treści napisz do mnie kontakt@smasystentka.pl.

Podobne posty