Jakie są kluczowe wskaźniki e-marketin
|

Jakie są kluczowe wskaźniki e-marketingowe? Top 7

W branży e-commerce mamy do dyspozycji dużo narzędzi (np. kluczowe wskaźniki e-markietingowe, które są pomocne w analizie naszych działań. KPI (Key Performance Indicator), czyli kluczowy wskaźnik e-marketingowy, który mierzy jak szybko i efektywnie osiągasz cel biznesowy. KPI można przyłożyć do strategicznych działań operacyjnych, jak i mniejszych procesów. Można je porównywać w jednostkach czasowych oraz ustalać wartości krytyczne.

KPI powinny dotyczyć elementów, które realnie określają stan biznesu np. marży ze sprzedaży, jakości obsługi klienta, odsetka zadowolonych klientów, klikalność poszczególnych elementów, ruchu moblinego, czasu spędzonego na konkretnych podstronach itd. Jeśli masz zdefiniowane cele biznesowe, to dla każdego należy przyjąć miarę sukcesu.  Poniżej klika wskaźników, które są kluczowe w sprzedaży online.

Kluczowe wskaźniki e-marketingowe

CLV (Customer Life Value) = (średnia wartość zamówienia)x(średnia liczba zamówień)x(średni czas życia klienta)  pokazuje o ile średnio każdy nowy klient generuje przychodu.

AOV (Average Order Value) = (wartość zamówienia w okresie)/(liczba zamówień w okresie)

Średnia wartość zamówienia im wyższa, tym lepiej.

Współczynnik porzuceń koszyków (%) = (liczba sfinalizowanych koszyków/liczba koszyków w ogóle)x100%

Współczynnik ten powinien być utrzymywany na niskim poziomie oraz stale analizować przyczyny porzuconych koszyków np. błąd systemu, niejasne warunki, wysoka cena, ukryte koszty itd. Sprawdź, jak uratować porzucone koszyki w Twoim sklepie Interetowym. 

CR (Converssion rate) = (ilość zamówień)/(ilość sesji)

Współczynnik konwersji warto podzielić na ze względu na: kampanie marketingowe, kategorie produktowe, kanały (direct, paid serach, social media itd.).

Nie można zapomnieć o monitorowaniu wyników kampanii, jej wskaźnikach skuteczności dopasowania do celu i optymalizowaniu działań. Oto cztery główne wskaźniki:

CR (Converssion rate) = dokonujący akcję / przychodzący z reklamy x 100%

CTR (Click Throug Ratio) = kliknięcie / wyświetlenie x100%

CPA (Click Per Action) =  koszt reklamy / liczba akcji

CPC (Cost Per Click) = koszt reklamy / liczba kliknięć

kluczowe wskaźniki e-marketingowe KPI

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *