Jak zwiększyć współczynnik konwersji strony internetowej
|

Najważniejsze 30 rzeczy, które musisz uwzględnić, aby zwiększyć współczynnik konwersji Twojej witryny

Chcesz uzyskać więcej bezpośrednich konwersji w swojej stronie internetowej? Wykorzystaj 30 sposobów na poprawę współczynnika konwersji strony internetowej.

Jak zwiększyć współczynnik konwersji strony internetowej?

Oto pierwsza piątka z listy czynników wpływających na wzrost współczynnika konwersji:

1. Minimalizuj liczbę pól w formularzach. Proś o informacje, jeśli jest to konieczne.

2. Wykorzystuj referencje jako dowód społeczny.

3. Jasno przedstawiaj zalety produktu/usługi.

4. Podaj liczbę subskrybentów i obserwujących w mediach społecznościowych.

5. Twórz jasne, przekonujące copy, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

Dalej mamy:

6. Dodaj gwarancje zakupu i eliminuj szum informacyjny, co pomaga skoncentrować się na klarownej i przekonującej copy.

7. Dołącz politykę zwrotów bez zadawania pytań przy każdym zakupie. Zmniejsza to ryzyko starty, a wyższa sprzedaż zwykle z nawiązką rekompensuje wszelkie straty z powodu zwrotów.

8. Używaj konkretnych czasowników opisujących działanie. Testując różne wezwania do działania CTA, spróbuj użyć języka akcji, który pobudzi odwiedzającego do podjęcia działania, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

9. Korzystaj z referencji, które stanowią dowód społeczny. Używaj ich na stronach docelowych produktów, a także na stronie docelowej e-maila, aby zwiększyć współczynnik konwersji.

10. Jasno określ zalety swojego produktu lub usługi. Wypisanie cech produktu jest ważne, ale jeszcze ważniejsze jest dokładne poinformowanie potencjalnych klientów, w jaki sposób Twój produkt pomoże im lub rozwiąże ich problem. Jasne określanie zalet produktu/usługi jest kluczowe dla budowania zaufania potencjalnych klientów.

11. Nagłówek jest prawdopodobnie najważniejszym elementem strony docelowej. Powinien być przemyślany. Przeanalizuj co najmniej 10 możliwości, zanim wybierzesz najsilniejszą. Zachowaj elementy konwersji nad zakładką.

12. Pola zgody i inne elementy konwersji powinny być umieszczone nad zakresem widocznym strony po przewinięciu.

13. Skorzystaj z wideo, aby nadać ludzką twarz Twojej marki. Umieść prosty filmik na stronie głównej, aby pokazać, że za Twoją marką stoi prawdziwa osoba.

14. Twórz dedykowane strony docelowe dla reklam typu pay per clik. Jeśli korzystasz z AdWords lub innej formy reklam PPC, pamiętaj o skierowaniu ruchu na dedykowaną stronę docelową, a nie na stronę główną.

15. Uwzględnij liczbę subskrybentów i obserwujących w mediach społecznościowych. Podobnie jak referencje, dowód społeczny pomaga zmniejszyć ryzyko i zwiększyć konwersję.

współczynnik konwersji

16. Dołącz mocne wezwanie do działania do każdej treści w swojej witrynie. Niech Twoi czytelnicy dokładnie wiedzą, co mają zrobić dalej, czy kliknąć przycisk, przeczytać wpis na blogu, czy wypełnić formularza.

17. Polecaj powiązane produkty. Dołącz linki do powiązanych treści lub produktów, aby utrzymać zaangażowanie odwiedzających w Twojej witrynie.

18. Dołącz numer magazynowy. Jeśli masz konkretny produkt, podaj liczbę pozostałych zapasów w opisie produktu. Dodaj CTA np. „Zamów teraz, zostały już tylko 3 sztuki.”

19. Testuj odmiany przycisku CTA. Przycisk “Kup teraz” lub “Zamów teraz” może działać zupełnie inaczej w zależności od miejsca jego umieszczenia, koloru i wielkości. Przetestuj kilka wersji, aby zobaczyć, który z nich działa najlepiej.

20. Powiedz potencjalnym klientom dokładnie, co otrzymają, co powinni wiedzieć o Twoim produkcie/usłudze. Jakie są funkcje i zalety? Jak to wygląda? Jakie są możliwe zastosowania? Kto na tym najbardziej skorzysta? Dołącz jasną propozycję wartości. Powiedz potencjalnym nabywcom, co jest wyjątkowego w Twoim produkcie. Czym różni się od każdego innego, podobnego produktu na rynku?

21. Skorzystaj z narzędzia do czatu. Oferuj transmisję na żywo, aby móc odpowiedzieć na pytania i rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie mogą mieć potencjalni klienci.

22. Twoja strona powinna być w 100% nastawiona na nakłonienie odwiedzających do wykonania jednego konkretnego działania. Dlatego zapewnij odwiedzającym wizję “tunelu”. Tworząc dłuższą stronę, usuń wszystko, co mogłoby potencjalnie odwrócić uwagę odwiedzających, np. pasek nawigacyjny i inne CTA.

23.Użyj wskazówek kierunkowych. Przenieś uwagę odwiedzających na najważniejszą stronę za pomocą strzałek lub innych wskazówek wizualnych. Uważaj, aby zachować estetykę i gustowny wygląd strony.

24. Dołącz oświadczenie o ochronie prywatności itp. Twoja polityka prywatności może mieć ogromny wpływ na Twoje rozmowy e-mailowe.

25. Spełnij oczekiwania odwiedzających Twoje witrynę z reklamy. Jeśli odwiedzający trafiają na Twoją stronę docelową za pośrednictwem reklamy PPc, upewnij się, że tekst reklamy jest spójny z tekstem strony docelowej. Twoja reklama powinna dokładnie informować klientów, co znajdą po kliknięciu w Twoją witrynę.

26. Spraw, aby Twoi użytkownicy byli podekscytowani. Używaj naładowanego emocjami języka, aby zachęcić odwiedzających do wypróbowania Twojego produktu.

27. Oferuj różne opcje płatności, aby zaspokoić preferencje wszystkich potencjalnych klientów.

28. Uwzględnij opinie konsumentów. Recenzje konsumentów mają ogromny wpływ na pomaganie ludziom w podejmowaniu decyzji zakupowych.

29. Używaj zdjęć/obrazów wysokiej jakości. Używanie ogólnych, tandetnych zdjęć stockowych może wysłać błędny komunikat na temat Twojej marki. Jeśli to możliwe, używaj zdjęć profesjonalnej jakości, które mogą poprawić doświadczenie odwiedzających i zwiększyć konwersje na Twojej stronie.

30. Przetestuj kombinacje kolorów na swoich stronach docelowych. Różne kolory mogą oznaczać różne rzeczy dla różnych osób. Testuj różne palety, aby zobaczyć, które z nich zapewniają optymalne współczynniki konwersji.

Podsumowanie szybkich sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji Twojej witryny

Najważniejsza pięć rzeczy, które musisz uwzględnić, aby zwiększyć współczynnik konwersji Twojej witryny to: twórz jak najmniej pól w formularzach, wykorzystaj z referencje, jasno określ zalety produktu/usługi, pokaż liczbę subskrybentów i obserwujących w mediach społecznościowych, twórz jasne i przekonujące teksty.

Podobne posty