Zablokowana reklama na Facebooku? Dowiedź się dlaczego tak się mogło stać.
Nie znajomość algorytmu zwiększa ryzyko zablokowania reklamy na Facebook . Dlatego warto zajrzeć co jakiś czas na www.facebook com./policies/ads i sprawdzić czy coś się zmieniło w zasadach lub czy coś zostało przeoczone, ab uniknąć sytuacji – zablokowania reklama na Facebook i co mam teraz zrobić. Algorytm Facebook skanuje strony marki. Może na stronie jest coś co nie jest akceptowane przez portal i z tego powodu zablokował reklamę. Przydatny link do sprawdzenia tego na co pozwala Facebook, a czego zabrania www.facebook.com/communitystandards.
Zablokowana reklama na Facebook, a nieefektywna reklama na Facebook
Często zdarza się tak, że reklama nie jest blokowana, ale jest nieefektywna, ponieważ nie jest w pełni zgodna z algorytmem Facebooka. Tutaj należy sprawdzić czy w reklamie:
– jest poprawnie użyty barnding Facebook lub Instagram,
– pojawia się efekt „przed i po”, który jest często blokowany,
– nie obiecujesz konkretnych wyników w x dni,
– nie zwracasz się bezpośrednio do użytkowników, bo to sugeruje, że za dużo wiesz o nich. Lepiej pisać w osobie pierwszej pojedynczej.
Materiały sponsorowane
W kwestii influencerów i polecanych przez nich produktów, UOKIK postanowił uporządkować kwestię materiałów sponsorowanych na profilach influencerów. Działania UOKIKu mają na celu:
– większą transparentność,
– prawo do rzetelnej informacji,
– egzekwowanie zakazu kryptoreklamy,
– walkę z coraz powszechniejszym scamem na profilach twórców internetowych.
O czym warto pamiętać?
Dodawać formułę w poście postu określający, że jest to post reklamowy powstały we współpracy z marką X #współpraca #reklama. Zaznaczyć przy pomocy narzędzi udostępnionych przez platformy społecznościowe, że jest to treść sponsorowana. Tutaj warto dodać, że jednoznaczne w pełni pozytywne recenzje nie są w pełni skuteczne. Według najnowszego raportu z badań opublikowanych w Interantional Journal of Advertising (www.tandfoline.com/doi/abs/10.1080/02650487.2021.1986257?src=&journalCode=rina20), influencerzy, którzy informują o produkcie uwzględniając różne perspektywy (wady i zalet) są postrzegani lepiej. Taki przekaz jest odbierany jako bardziej autentyczny i zachęcający do zakupu i wpływający na lepszy odbiór marki niż jednostronne tendencyjne recenzje.