Jakie są rodzaje formatów contentowych

Formaty contentowe – jakie są rodzaje?


Formaty contentowe, czyli to co internauci chcą. Ludzie niezależnie od wieku, lokalizacji szukają dobrych treści, które pomogą im podjąć właściwe decyzje zakupowe, ale nie lubią, gdy ktoś im coś sprzedaje. Szukają też dobrych treści według ich potrzeb np. mogą to być treści edukacyjne, rozrywkowe bądź szukają inspiracji. Polscy internauci należą do światowych liderów w blokowaniu reklam przez stosowanie ad blocków. Użytkownik, którego reklamy rozpraszają i jest na nie odporny, szuka rozwiązania swojego problemu wpisując w wyszukiwarkę główne hasła dotyczące jego problemu z nadzieją na jego szybkie wyjaśnienie. Tutaj pojawia się szansa dla marek, aby zatrzymać uwagę użytkownika i być może rozwiązać, przez dostarczenie użytkownikowi treści, których szuka.

Formaty contentowe.

Zebrane i zaprezentowane w jednym miejscu materiały z różnych portali i serwisów www – artykuły, wywiady, informacje prasowe i wzmianki o marce.

Referencje przedstawione w formie postów użytkowników i tweety.

Podsumowania wydarzeń, tragów, kongresów, imprez sportowych, ekonomicznych, politycznych czy kulturalnych, relacje z eventów czy roczne podsumowania z działalności firmy.

Publikacje materiałów z całego świata o najnowszych trendach w branży.

Listy, rankingi „best of, top 10, e-commercesy mogą tworzyć zestawienia najlepiej sprzedających się produktów z oferty czy z danej kategorii wraz z odnośnikami do miejsca gdzie można dokonać ich zakupu.

Wzmianki o partnerach biznesowych czy partnerskich witrynach.

Artykuły to jedne z najpopularniejszych formatów contentowych opierające się o format tekstowy. Pozwalają na wiarygodne i dogłębne przedstawienia danego zagadnienia.

Poradniki techniczne zawierające wartościowe z punktu widzenia odbiorcy wskazówki w danym obszarze. Mogą przybrać postać luźnego zbioru porad i dobrych praktyk lub przewodnika.

Case studies/testymoniale – prezentacja realnego przykładu działania, który uwiarygodni wartość produktu lub usługi. O ile stadium może mieć naturalny i obiektywny charakter, o tyle testymoniale zakładają dodatkowo subiektywną ocenę użytkownika.

Katalogi/foldery – materiały w formie elektronicznej (strona www, pliki pdf) przybliżające i objaśniające czytelnikowi szczegółowe parametry i kluczowe funkcjonalności konkretnych produktów i usług. Pozwalającą na głębszą poznanie konkretnych produktów i usług, zagłębienie się tematykę całej kategorii i ułatwiającą obiektywne porównanie ich z innymi dostępnymi alternatywami w efekcie wspierające świadome podjęcie decyzji zakupowej.

Wersja demonstracyjna – niewielka część produktu lub usługi udostępniana najczęściej bezpłatnie. Pozwala na lepsze zrozumienie działania produktu i jego korzyści przed dokonaniem zakupu.

Inforgrafiki – format treści opierający się na atrakcyjnej graficznie wizualizacji danych

Gry/ aplikacje – interaktywna forma treści wymagająca zaplecza technicznego (kodu), które umożliwiają użytkownikowi podejmowanie różnych działań. Aplikacje pozwalają na pogłębienie doświadczenia produktu marki.

Opinie/oceny/ testy/ porównania/ recenzje – zakładają weryfikację cech produktu lub usług względem przyjętych kryteriów. Dla odbiorcy interesujące może być rezultat tej weryfikacji, osoba testera, forma testu, samo zestawienie produktów. Ułatwiają podjęcie decyzji zakupowych, szczególnie tych bardziej złożonych ze względu na rozbudowaną funkcjonalność produktów lub usług.

Wideo może mieć formę prezentacji produktu, reportażu, reklamy, teledysku, zapisu webinaru.

Notatki prasowe/ white papers – tekst redagowany przez dział komunikacji lub zewnętrza organizację PR przeznaczona do dystrybucji w mediach. Notatki prasowe z złożenia dotyczą istotnych wydarzeń z życia firmy organizacji ich otoczenia, które mogą zainteresować dziennikarzy lub użytkowników.

Możliwości jest wiele

Ponad to mamy do wyboru formaty takie jaki:

wykresy, statystyki, rysunki, ilustracje, streszczenia książęk, content do pobrania,  FAQ i Q&A ( stale aktualizowane), słowniki, przewodniki, wywiady, e-booki, wypunktowania, mind mapping, memy, vlogi, konkursy, newsletter/autorespondery, szablony, badania opinii, raporty, webinary, widgety, prezentacje, codzienne posty i wpisy, inne zasoby z poradami, cytaty, quizy, ankiety, podcasty, piny, kolaże zdjęć, informacje prasowe, zdjęcia, prognozy, trendy, UCG (treść tworzona przez użytkownika, wiadomości firmowe, tabele, terminarze.

Skuteczne treści pomagają budować relacje z klientami. Generują ruch na stronach, kontach w social mediach, zwiększają skuteczność na stronach wyników wyszukiwania i zapewniają możliwość dzielenia się nimi ze znajomymi. Publikowanie nowego contentu i aktualizowanie istniejących treści pomaga osiągnąć dobrą widoczność w wyszukiwarkach i sprawia, że użytkownicy częściej wracają do naszej witryny, bloga czy socialowego konta.

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *