Narzędzia AI

Narzędzia AI, przykłady jaki sposób można zwiększyć efektywność działań za pomocą sztucznej inteligencji?

Narzędzia AI stają się coraz bardziej popularne w codziennym użytku. Rola sztucznej inteligencji nieustannie rośnie, ponieważ radzi sobie coraz lepiej z usprawnianiem i wspieraniem działań w marketingu i nie tylko. Głównym zadaniem marketerów jest zrozumienie potrzeb konsumenta. To według nich tworzone są odpowiednie produkty i usługi. Następnie budowana jest świadomość, potrzeba zakupu i – w dole lejka marketingowego – lojalność. W międzyczasie analizowana jest percepcja tych produktów i usług tak, by optymalizować je i zwiększać częstotliwość zakupu.

Algorytmy, które określamy mianem sztucznej inteligencji, rzeczywiście mogą pomóc marketerom w codziennej pracy. Sztuczna inteligencja daje aktualnie szerokie możliwości tworzenia treści, przeróbki zdjęć, wideo oraz zmiany wyglądu. Poniżej przykłady kluczowych narzędzi sztucznej inteligencji

Narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do tworzenia treść

ChatGPT od firmy OpenAI pozwala ułatwić i przyspieszyc proces tworzenia treści przygotować krótki lub dłuższy content – np. posty do mediów społecznościowych (celnie dobiera hashtagi i dobrze dostosowuje ton komunikacji, jeśli tylko odpowiednio się go zbriefuje), czy przygotować template pod brief marketingowy (choć w tym obszarze twórcy muszą jeszcze udoskonalić swoje narzędzie).

Flick – pomaga szybko stworzyć angażujące treści, harmonogram publikacji, dobrać hashtagi czy przenalizować działania.

Różne narzędzia AI – obraz

Midjourney – najpopularniejszy generator obrazów, wysoka jakość i szczegółowość obrazów. Narzędzie płatne.

DALL-E 2 – narzędzie open-source, dające możliwość tworzenia rysunków z tekstu. Oparte na sieci neuronowej (GPT-3). Narzędzie interpretuje kontekst i intencje użytkownika, łączy kilka obrazów w jeden.

Craiyon – narzędzie bezpłatne, noszący kiedyś nazwę „DALL-E mini”. Generator obrazów o niższym poziomie zaawansowania.  • Stable Diffusion – narzędzie przekłada tekst na obraz. Do obrazów ze zbioru dodawany jest szum, a następnie zapamiętuje zależności między grafiką wejściową, zaszumioną i tekstem wejściowym.

 Najpopularniejsze narzędzia AI – video

• Make-A-Video – generator, który może tworzyć oryginalne materiały wideo z promptów tekstowych lub graficznych.

• D-ID AI – narzędzie, które skupia się na generowaniu tekstu na wideo przy użyciu awatarów AI. Imponującą cechą D-ID Studio jest jego zdolność do wykrywania deepfake’ów. • Topaz Video AI – program, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy jakości materiału wideo. Oprogramowanie analizuje materiały i podejmuje inteligentne decyzje dotyczące ich lepszego i czystszego wyglądu.

• Runway – narzędzie AI, dzięki któremu możemy wygenerować materiały wideo dzięki promptowi tekstowemu lub obrazowi.

• Synthesia – narzędzie, które oferuje możliwość tworzenia realistycznych filmów szkoleniowych za pomocą awatarów AI.

• Colourlab – dzięki temu narzędziu możemy sprawić, że nasze wideo będzie wyglądać jak hollywoodzka produkcja za sprawą inteligentnemu dopasowaniu kolorów oraz filtrów.

• Flawless AI – narzędzie, które pozwala zsynchronizować ruch warg aktorów w filmie z dialogami nagranymi w innym języku niż ten, który został zarejestrowany przez kamerę 

Najlepsze narzędzia AI – influencer marketing

• Traackr – narzędzie, które wykorzystuje AI do analizy danych z mediów społecznościowych i identyfikacji wpływowych influencerów w danej branży. Pomaga w zarządzaniu kampaniami, monitorowaniu wyników i śledzeniu zaangażowania

• HypeAuditor –  narzędzie oparte na AI, które pomaga markom w analizie i weryfikacji autentyczności influencerów. Przy użyciu algorytmów AI, HypeAuditor ocenia jakość i autentyczność konta influencera, analizuje jego publiczność oraz dostarcza informacje na temat zaangażowania.

• SentiOne – narzędzie oferujące analizę AI, którą można wykorzystać np.  pod reasearch influencerów Przykładowi influencerzy:

• Lil Miquela – pół Amerykanka, pół Brazylijka, największa wirtualna influencerka na świecie.

• Puff Puff –  wirtualna postać pingwina z prawie milionową społecznością

 Najciekawsze narzędzia AI AUDIO

Rozwój sztucznej inteligencji widać w rozwiązaniach ai audio:

• MURF AI – jest to wielofunkcyjne narzędzie, oferujące zamianę tekstu w voice over, klonowanie głosu, czy poprawianie jakości nagranych voice overów.

• Voice AI – to narzędzie wyspecjalizowane w klonowaniu głosów oraz zmienianiu ich w czasie rzeczywistym w aplikacjach takich jak Skype, Teams czy Twitch.

• Eleven Labs – to obok Voice AI jedno z topowych narzędzi do voice cloningu, które wprowadziło do swojej oferty także usługę zamiany tekstu w głos i długo wyczekiwany język polski, lektor ai

• Play HT – to narzędzie podobne do MURF AI natomiast działające na innym silniku i posiadające większą bazę językową.

• Amazon Polly – narzędzie do tworzenia realistycznych voice overów na bazie wprowadzonego tekstu, bazujące na zaawansowanym algorytmie Lamba.

• Adobe Podcast – narzędzie wspierające twórców podcastów w edycji czy poprawie jakości. •

Beatoven – narzędzie do tworzenia muzyki na bazie wprowadzonych preferencji – stylu, tempa czy nastroju oczekiwanego utworu.

 Zaawansowane narzędzia AI – filtry

Dzięki sztucznej inteligencji efekty i filtry możemy podzielić na te dotyczące postprodukcji oraz takie, które pozwolą nam tworzyć materiały w czasie rzeczywistym (funkcjonujące głównie jako filtry w mediach społecznościowych).  Sztuczna inteligencja w mediach społecznościowych: na TikToku, Instagramie i Snapchacie dają możliwość zmiany tła i wyglądu twarzy (m.in. makijaż, postarzanie, odmładzanie, nakładanie maski, zmiana koloru włosów), modyfikacji głosu (np. dźwięk robota, elfa, a nawet głosy ulubionych aktorów), udziału w quizach, czy tworzenia własnych awatarów (m.in. na Facebooku i Instagramie).

Sztuczna inteligencja umożliwia również przeniesienie się na zdjęciu i wideo do świata anime lub filmu i serialu. Większość filtrów AI jest wbudowana w platformy społecznościowe wymienione wyżej, lecz istnieją również oddzielne aplikacje, które bazują na podobnych efektach.  Najczęściej są dostosowane do urządzeń mobilnych.

 Przykładowe najciekawsze narzędzia AI:

• AI TikTok Filters  – dostępne w aplikacjach filtry pozwalają na przerobienie zdjęć i wideo na anime lub postać z serialu, zmianę tła, głosu czy wyglądu. 

• Lensa AI – aplikacja, która tworzy rysunkowe awatary za pomocą AI.

• Reface  – aplikacja, która pozwala na podmianę twarzy w grafikach i wideo.

• Snapchat – podobnie jak Instagram czy TikTok pozwala na wykorzystanie efektów zmieniających twarz i głos.

Podobne posty