Efektywność pracy -10 wskazówek, jak być bardziej efektywnym w pracy?

Efektywność pracy każdy do niej dąży, aby ją osiągnąć. Niezależnie od wszystkiego doba ma 24h i od nas zależy jak spożytkujemy czas. Połączyć wszystkie obowiązki prywatne, zawodowe czy to na home office czy stacjonarnie staje się wyzwaniem. Na czym polega efektywność pracy? Na tym, aby produktywnie wykorzystać czas, możliwości i zasoby. Również na tym, by odzyskać klika godzin w ciągu dnia. Dzięki temu w ciągu dnia będziesz mógł zrobić więcej. Jak poprawić efektywność pracy bez stresu?

Chcesz zwiększyć efektywność pracy?

Wyrób sobie nawyki, które ułatwią pracę. Są różne teorie jak długo trwa wyrobienie nawyku np. 21 dni to minimalny okres, ale najważniejsza jest konsekwencja, wytrwałość i systematyczność. Wydają się banalnie proste, aż za proste, ale ich wdrożenie może mieć wpływ na wzrost efektywności pracy.

1.     Rób notatki, podsumowania, listy zadań, zapisuj swojej pomysły. Określ najważniejsze zadania i mierz czas pracy. Sprzedaż to statystyka – jeśli wypracujesz sobie schemat działań codziennych, co tygodniowych i co miesięcznych, które będą powtarzane systematycznie to będziesz mieć większą szansę na pozyskanie klientów. Ustal priorytety pracy (o wysokiej, średniej i niskiej stawce godzinowej) i zwiększ liczbę godzin na rzecz pracy z klientem. Pamiętaj o zasadzie SMART przy ustalanie celu. Cel powinien być konkretny, specyficzny, mierzalny, osiągalny, realny, osadzony w czasie. Na przykład, jeśli zależy Ci w tym tygodniu na wejściu do lejka sprzedażowego czterech nowych klientów i podpisaniu umowy z jednym z nich, to aby tego dokonać, rozpocznij pracę na rzecz budowania lejka, czyli dzwoń do klientów, wysyłaj maile itp.

2.     Rozmowa jest czasem lepsza niż kilka maili, które często mnożą nieporozumienia i zabierają cenny czas pracy. Każde pytanie generuje kolejne, a temat, który można wyjaśnić podczas szybkiej dwuminutowej konwersacji, zajmuje cały dzień. Dodatkowo można wyjaśnić wszystkie wątpliwości, niejasności i ewentualnie poszerzyć zakres zadania.

3.     Odetnij się od rozpraszaczy. Cyber prokrastynacja to cichy złodziej, który niepostrzeżenie kradnie nam mnóstwo godzin w ciągu dnia i zmniejsza wydajność pracy. Wyłącz powiadomienia z komunikatorów, mediów społecznościowych, ustaw tryb samolotowy w telefonie. Skup myśli na organizacji pracy i zadaniu, które masz zrobić. Nie marnuj energii na rzeczy, na które nie masz wpływu.

4.     Komunikacja jest ważniejsza od multizadaniowaości . Masz wrażenie, że na spotkaniu z klientem nikt nie zauważy, kiedy dyskretnie sprawdzasz maila? Nie do końca tak jest. Blokuj czas pracy i bądź obecny duchem i ciałem.

5.     Zwolnij, bądź tu i teraz. Nie wybiegaj stale myślami do piątego etapu, kiedy wciąż jesteś na pierwszym. Postaraj się podejść do swoich zadań z dystansem i kiedy coś Cię przerasta duża ilość pracy, poproś o pomoc.

6.     Żyjemy w świecie, w którym online przenika się z offine, a elastyczny czas pracy czasami oznacza bycie ciągle pod telefonem i online. Wyznaczaj sobie granice między pracą, a życiem prywatnym. Rób detoks cyfrowy.

7.     Przerwa i przegrupowanie sił, czyli reset. Masz spadek efektywności pracy i nic już się nie układa i żądne konwencjonalne techniki organizacyjne nie pomagają, czas na przerwę.

8.     Przeznacz minimum godzinę dziennie na naukę nowych umiejętności. Ciągły rozwój technologii i wiedzy sprawia, że nie można stać w miejscu. Zmiana jest stałą rzeczą. Kryzysowa sytuacja ma dwa oblicza – z jednej strony generuje zagrożenia, a z drugiej kreuje biznesowe okazje. Na przykład, pandemia przyczyniła się do wstrzymania dostaw i wysokiej inflacji, ale też otworzyła przed handlowcami nowe możliwości.

Na zakończenie przytoczę cytat, który pomaga w czasach obfitości trendów i wyzwań dnia codziennego.

„Sukces polega na robieniu wszystkiego, co właściwe, a nie na robieniu właściwie wszystkiego” z książki Gary Kellera „Jedna rzecz. Zaskakujący mechanizm niezwykłych osiągnieć”.

kawa notatnik czarny flamaster work smarter efektywność pracy

Podobne posty