Podstawy automatyzacji w e-mail marketingu
|

Podstawy automatyzacji e-mail marketingu w 3 krokach

Podstawy automatyzacji e-mail marketingu są dzięki platformą np. SARE, FreshMail, GetResponse łatwe do wprowadzenia automatyzacji działań. Tym samym można zyskać czas na rozwój Twojego biznesu.  Podstawowe procesy, które powinieneś zautomatyzować to:

Baza kontaktów

  1. Budowa bazy kontaktów, ma prosty KPI – liczbę kontaktów. Sprawdź, czy na liście są adresy e-mail osób rzeczywiście zainteresowanych ofertą oraz wyraziły zgodę na otrzymywanie komunikacji marketingowej. Podstawowym narzędziem do zbudowania bazy kontaktów są formularze zapisów np. zapis na newsletter, formularz zamówienia, formularz pobierania, zapis na kurs online, zapis na wydarzenie itd.

Sekwencja e-maili

    2. Komunikacja e-mail marketingowa, tutaj KPI to: współczynnik otwarć, współczynnik kliknięć, konwersja (przejście z wiadomości e-mail na stronę   sprzedażową). Typowe e-maile w ramach automatyzacji marketingu to:

  • Witamy (Welcom Programs, Onboardnig, czyli przekazanie subskrybentom najważniejszych informacji o produkcie lub usłudze w krótkim czasie).
  • Dziękujemy za pierwsze zakupy (Transactional programs)
  • Pytanie o opinie, potwierdzenie słuszności wyboru zakupu (Post-purchase programs)
  • Na ratunek porzuconym koszykom – wracaj czekamy na ciebie (Abandoned cart programs)
  • Przerwany proces zakupu, zarejestrowałeś się w sklepie przypomnienie o zaletach np. darmowej wysyłce, kodzie rabatowym itp. (Abandoned browsing programs)
  • Zmiana produktu np. kupiłeś dla dziecka ubranie w rozmiarze 92 czas na zmianę na większy rozmiar 98 (Produckt replenishment programs)
  • Budowanie relacji z odbiorcą np. zaproszenie na eventy, informacja o nagrodach marki, testy produktów, protip itd. (Customer retention progrmas)
  • Personalizowane oferty dla klientów (segmentacja, analiza historii zakupów, analiza zachowania klienta (Recommendation and upsell programs)
  • Nie ma straconych klientów „tęsknimy za Tobą, dawno tutaj Cię nie było (Lost customer programs)
  • Na podstawie danych klienta np. przypominamy o ważnych datach dla odbiorcy np. urodziny dzień księgowej, unikalny rabat, ekskluzywna oferta (Data driven programs).

Podstawy automatyzacji e-mail marketingu – wskaźniki efektywności

  1. Sprzedaż, kluczowy wskaźnik efektywności – zarobki. Autofunnel to gotowy, zautomatyzowany system na bazie modelu lejka marketingowego, w którym krok po kroku dodasz swoje produkty, stworzysz landing pages, zautomatyzujesz komunikacje e-mailową i zbudujesz formularz zintegrowany z systemem płatności. Przeprowadzisz potencjalnych klientów przez proces sprzedaży i na bieżąco będziesz mógł monitorować efekty swoich działań.
zeszyt z napisem podstawy automatyzacji e-mail marketingu

Podobne posty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *