Elementy strony docelowej – 9 najważniejszych rzeczy o których musisz pamiętać!
Landing page, czyli strona docelowa jest jednym z kilku narzędzi zwiększających współczynnik konwersji. Strona docelowa charakteryzuje się prostą budową (nie posiada menu, wielu zakładek etc). Jej zadaniem jest generowanie leadów, co wymaga przemyślanego designu i treści, tak aby osoby odwiedzające stronę podjęły dokładnie te działania, które od nich się oczekuje.
Najważniejsze elementy strony docelowej to:
- Header bar – powinien zawierać logo marki i tzw. white space. Nawigacja powinna być intuicyjna. Jeśli starczy miejsca, umieśćcie tutaj dodatkowe CTA.
- Nagłówek ma za zadanie przyciągać i utrzymać uwagę użytkowników. Przekazuje wprost idea strony docelowej, podkreśla korzyści oferty.
- Copy jest wsparte pasującą i dobrą jakościową grafiką. Jeśli to możliwe zrezygnujcie ze zdjęć pochodzących ze stocków, korzystajcie ze zdjęć ludzi patrzących w stronę formularza lub CTA.
- Treść podkreśla benefity prezentowanej oferty i jasno wskazuje, w jaki sposób dzięki niej pomożecie klientom rozwiązać ich problemy i co jest w niej wyjątkowego (Unique Selling Proposition)
- CTA jest sformułowane zrozumiałym językiem i przedstawione na wyróżniającym się przycisku.
- Dodaliście konta marki na social mediach, oraz social proof i social sharing.
- Formularz – im mniej pól do wypełnienia dla użytkownika, tym lepiej. Tam gdzie to możliwe korzystajcie z gotowych boxów lub rozwijających się list, których użytkownicy nie będą musieli wypełniać ręcznie. Ewentualne błędy system powinien wyświetlić natychmiast po ich pojawieniu się, a nie po wypełnieniu formularza i jego wysyłce. Nie zapomnijcie o informacji o RODO i polityce prywatności.
- Strona docelowa jest responsywną i ma najkrótszy możliwy czas ładowania (Google Page Speed).
- Przeprowadzone testy A/B prawie wszystkiego co możliwe: grafiki, tekstów, kolory, CTA.