|

Jak wypromować się na Instagramie?

Jak wypromować się na Instagramie?

Instagram rolki zdobywają szturmem social media. Funkcja ta jest dostępna na Facebook. To odpowiedź Mety na aplikację TikTok. Co to jest rolka na Instagramie? To krótkie filmiki w proporcji 9:16, w formacie wideo pionowym pełnoekranowym, długość rolek od 15 do 90 sekund. Filmiki można nagrywać bezpośrednio w aplikacji lub przesyłać gotowe z telefonu. W wideo można zastosować ciekawe efekty, filtry i muzykę.

Jak pokazują badania użytkownicy Instagrama są bardziej skłonni oglądać treści wideo do końca, a nawet odtwarzać je ponownie. Oznacza to, że rolki dla  konta, są bardziej wartościowym contentem, ponieważ dają więcej możliwości na nawiązanie kontaktu z użytkownikami. Co więcej, algorytm Instagram reels wykorzystuje czas oglądania do decydowania, czy treść jest udana. Więcej wyświetleń i ponownych od tworzeń oznacza więcej rekomendacji i lepsze umieszczenie na sekcji Eksploruj. Instagram reels umożliwia łatwiejszy sposób dotarcia do nowych użytkowników.

Jaki nagrywać rolki? Szybki i efektywny sposób na tworzenie rolek na Instagram?

Jak zrobić rolki? Odpowiedź jest prosta, najlepszym sposobem jest tworzenie rolek w partiach. Dlaczego warto kręcić rolki w partiach? Efektywność tworzenia rolek w partiach ma wiele zalet:

– Oszczędzasz czas. Możesz pracować szybciej, planując, nagrywając i edytując filmy w partiach.

– Skalujesz się. Możesz zwiększyć skalę swojego profilu bez zbyt dużego nakładu czasu i wysiłku.

– Jasność umysłu, bez presji czasu. Kiedy tworzysz treści z wyprzedzeniem, możesz się zrelaksować i poświęcić zasoby energii na inne zadania.

– Kreatywność. Będziesz bardziej kreatywny, jeśli skupisz się w każdym etapie dłużej np. tworzenia reels, zamiast skakać między różnymi zadaniami.

 Jak zrobić rolkę na Insta w partiach?

Kobieta z maseczą pod oczami pokazuje jak wypromować się na Instagramie?

Oto idealny plan, którego główne elementy to: pomysł, plan, scenariusz, nagranie, edycja, publikacja. Plan pomaga być zorganizowanym, terminowym i kreatywnym. Możesz wybierać narzędzie do zwiększania produktywności, takie jak Asana lub Trello. Utwórz tablicę poświęconą produkcji treści na Instagramie. Następnie utwórz kolumny w tablicy, które pokazują proces tworzenia treści w partiach np. pomysł,  do stowrzenia, nagrania, do edycji, do zaplanowania, do opublikowania, opublikowanie itd. Po przygotowaniu planu będziesz musiał zarezerwować 1-2 godziny tygodniowo na każde zadanie. Na przykład, możesz wymyślać pomysły w poniedziałek, pisać scenariusze we wtorek, nagrywać w środę, edytować w czwartek i publikować lub planować rolek treść wideo w piątek.

Jak stworzyć rolkę krok po kroku?

#1: Wymyśl rolkę -oprócz „burzy mózgów” powinieneś mieć jasno określoną grupę docelową dla każdego pomysłu na treść, ponieważ różne grupy potrzebują różnych treści. Nowi widzowie preferują krótkie filmy, które nawiązują do aktualnych trendów. Klipy z materiałem filmowym z nałożonym tekstem są świetne do zapoznania nowych odbiorców z Twoją marką. Istniejący obserwatorzy preferują długie filmy i osobiste historie. Już coś wiedzą o Twojej marce. Teraz chcą nawiązać z Tobą relację.

Zarezerwuj czas każdego tygodnia na badania, szukanie i generowanie pomysłów. Przyjrzyj się aktualnym trendom, popularnym formatom i tematom treści od konkurentów w swojej niszy. Zastanów się, jak możesz dostosować każdy z nich do swojej branży, biznesu i tonu głosu marki. Spróbuj wybrać trendy, które osobiście Cię interesują. Kiedy jesteś podekscytowany filmem, widać to w Twoim występie. Jeśli się nudzisz, Twoi widzowie też będą się nudzić. Pamiętaj, że większość trendów zaczyna się na TikToku, ale Instagram zawsze ma swoje własne podejście. Jeśli zainspirował Cię istniejący film, zawsze podsumuj go i podaj link do niego, gdy opisujesz pomysł w Asana lub Trello.

Sztuczna inteligencja (ChatGPT lub Bing) jest również przydatnym narzędziem do generowania pomysłów na treści na Instagramie. Możesz podać mu swój zakres, grupę docelową, temat i korzyści, jakie Twoja oferta przyniesie odbiorcom. Możesz też poprosić generator AI o wymienienie często zadawanych pytań lub zastrzeżeń do zakupu, a następnie zaproponować odpowiedzi na nie. Wreszcie, możesz nawet skorzystać z Google Search, aby dowiedzieć się więcej o swojej grupie docelowej i treściach, których potrzebuje. Wpisz dowolne pytanie do Google, a następnie przewiń do sekcji oznaczonej jako „Ludzie także pytają”. To darmowe i natychmiastowe badanie słów kluczowych, z 10-20 długimi słowami kluczowymi i pytaniami, których możesz użyć do generowania pomysłów na treści.

#2: Planuj i pisz scenariusz. Co tydzień przejrzyj pomysły, wybierz najlepsze z nich i je dopracuj. Rozwinięcie pomysłu na dobrą rolkę składa się z trzech kroków:

Planowanie. Zdecyduj, co powinien zawierać filmik. Napisz scenariusz może to być coś od szybkiego przypomnienia punktów do pełnego scenariusza mowy. Ważne aby ton, treść, styl rolki była dostosowany do grupy docelowej.

O czym musisz jeszcze pamiętać?
– mocny wstęp, by zaciekawić odbiorcę na tyle, by obejrzał wideo do końca.
– jeśli rolka ma być dłuższa, to ma budować napięcie, by odbiorca obejrzał do końca.
– tematy dopasowane do grupy docelowej.
– używanie CTA.
– dobrze uzupełniony profil i content w ramach jednej niszy, by twój profil można było wrzucić do jakiejś kategorii i wyświetlać materiału osobom, które oglądają takie materiały.

Na etapie planowania decydujesz, jaki produkt pokazać i jak go nagrać. Na etapie pisania scenariusza zapisujesz element, który przykuje uwagę widz na dłużej, element zaskoczenia, główne punkty, które chcesz przedstawić i wezwanie do działania. W końcu sprawdzasz ten plan pod kątem swojego brandingu i tonu głosu marki.

#3: Nagranie insta rolki. Aby nagrywać instagram reels, wszystko, co musisz zrobić, to przygotować się, przejść przez swoje scenariusze i nagrywać do mementu kiedy będziesz zadowolony z materiału. Pamiętaj o ustawienie kamery, rekwizytów itd. Zawsze lepiej mieć za dużo pomysłów i materiałów niż za mało. Możesz nagrać około 8-10 filmów w każdej partii.

#4: Edycja. Jeśli pracujesz w zespole, powinni mieć oni dostęp do plików przez oprogramowanie do zwiększania produktywności. Jeśli pracujesz samodzielnie, to będziesz już miał wszystkie pliki wideo zapisane na telefonie.

Sprawdź jakość dźwięku. W razie potrzeby możesz ponownie nagrać dźwięk na wierzch. Dodaj dowolne tło dźwiękowe, którego chcesz użyć. Edytowanie klipów, powinno też polegać na usunięciu wszelkich zbędnych lub martwych momentów. Dodaj efekty, aby uczynić film bardziej atrakcyjnym wizualnie. Dodaj napisy dla dostępności. Na koniec stwórz obraz okładki i napisz podpis dla krótszego formatu wideo.

#5: Planowanie i publikacja. Wiele osób lubi planować lub publikować swoje filmy zaraz po ich edycji, ale też możesz przesunąć na inny dzień.

Klika portipów Instagram reels

– Nie usuwaj treści, lepiej z zarchiwizować swoją rolkę.

-Konto twórcy ma dostęp do większej ilości ścieżek muzycznych. Szybciej wypromuje profil przez popularną muzykę do insta rolki.

–  Hashtagi – pięć słów kluczowych, dopasowanych do treści Instagram reels, nie używaj stale tych samych paczek hasztagów. Narzędzia do wyszukania popularnych hshagów np.

– Szanuj zasady społeczności. Instagram a TikTok to konkurencyjne firmy, więc unikaj dodawania materiałów z wodnym znakiem TikTok.

– Postój o właściwej porze i we właściwym kontekście, korzystaj z własnych statystyk, nadal używaj karuzel, testuj nowe funkcje Instagrama, jak tylko się pojawią, używaj dłuższych opisów, bądź regularny.

 Cały sens tworzenia rolek w partiach polega na tym, że umożliwia regularne publikowanie bez konieczności nagrywania rolek co chwilę. Użyj narzędzi do planowania harmonogramu, aby rozłożyć swoje posty i ustawić regularny rytm. Jeśli dobrze to zrobisz, Twoi obserwatorzy będą oczekiwać Twoich postów w regularnych odstępach czasu, niczym jak czekają na kolejny odcinek ulubionego serialu.

Podobne posty